• RödaPärlan

Hur byter man från liggdel till sittdel på Brio Go 2009?

Hej!

Jag ska ha barn i dagarna och håller på att bekanta mig med min Brio Go vagn från 2009 som vi fått av en bekant. Jag kan dock inte lista ut hur jag byter från liggdel till sittdel? Är det någon här på familjeliv som sitter inne med hemligheten får ni hemskt gärna dela med er. Gäller alltså vagn från 2009 så den är några år gammal. Känner mig som ett riktigt fishbrain här.... Obestämd  Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur byter man från liggdel till sittdel på Brio Go 2009?
  • RödaPärlan

Tack, men min vagn ser inte ut sådär... jag ser att klippet är från 2009. Märkligt. Min vagn ser ut så här, kanske en äldre variant då? Har halvt tryckt ihjäl mig på de runda svarta som finns längre ner på stången där det står Brio, men det varkar inte vara tryck knappar. 

• Whitetrash86

även om det inte ser ut som samma liggdel så ska knappen tydligen sitta framtill på liggdelen, typ på botten av sufletten

• RödaPärlan

Ja, nog är det en Brio Smile alltid... Nu vet jag ju mer om vad jag ska surfa på! Underlättar onekligen. Det funkade inte bara att klicka på knappen framtill på liggdelen, men det verkar ska vara en knapp (eller knappar) på sidan som man ska trycka in också. Vagnen har stått utomhus ett tag så det är inte omöjligt att mekaniken är lite drabbad. Tack för all hjälp!

Svar på tråden Hur byter man från liggdel till sittdel på Brio Go 2009?