Kpax skrev 2013-02-13 13:40:37 följande:
Kan det här funka + förvaring under sängen?
Annars kanske tömma garderoben som innehåller annat än kläder, och förvara dessa under sängen?
Eller helt enkelt riva båda garderoberna och slänga dit garderober med bättre inredning och kanske ett djup som passar bättre?
Vad är det du måste få plats med i sovrummet? Hur mycket garderobsyta tror du att du behöver om du mäter i standardgarderober?
Tyvärr så sitter fönstret ganska lågt och byrån är ganska hög, så den kan inte stå där, och garderoberna får jag inte riva.
Men förvaring under sängen är något jag har funderat på.
När pengar finns så tror jag att jag ska försöka få till något bra hyllsystem längs hela väggen där tv:n är nu. Exempelvis ikeas expedithyllor och ha lådor nederst för klädförvaring och ställa tv:n ovanpå. Då kastar jag i så fall ut byrån och har kvar den stora garderoben + hyllan nästan som de står. Eventuellt att jag byter garderoben till en smalare. Sedan ska jag försöka få till bättre förvaring i de fasta garderoberna, men då jag inte får riva något så blir det lurigt att hitta något som passar måtten. I värsta fall köper jag hem material och bygger eget hyllsystem i dessa.
Just nu är det pengar som är det största problemet, men som tur är så finns ikea!