Hur gör ni med info till förälder med minimalt intresse?
Ni som har barn med en förälder som har minimalt intresse för sitt barn, hur gör ni med information?
Jag har enskild vårdnad och informerar om vart barnet går i skola, vart barnet bor, om det krävs något inför umgänget (som är några timmar i veckan), om barnet blir sjukt (förutom förkylning eller så men om det är nåt allvarligare eller om det påverkar umgänget). Jag informerar även när det varit utvecklingssamtal och föräldrarmöte, vad som blev sagt där.
Ibland skickar jag bilder t ex om barnet gjort något speciellt och skriver lite om det, men långt i från allt vi gör såklart.
Hur gör ni?? Vad informerar ni om?
Informerar ni om fika på skolan? Sommarfester? Lucia? osv
Jag har alltid gjort det förut men han kommer aldrig och med risk för att göra barnet ledset PLUS att jag är urbota trött på att informera om saker när han ändå inte bryr sig. Det måste väl ändå vara hans uppgift också att visa intresse för barnet eller???
Jag har informerat om att barnet går på gymnastik och att han gärna får vara med, och svaret har blivit "tja det kanske jag kan nångång" men det blir aldrig "Nån gång". Ett tag tjatade jag men det blev ju bara negativt i stället. Vill ju att han ska engagera sig för att han VILL. Barnet frågar aldrig efter pappa eftersom han inte direkt är en del av familjen längre eftersom han själv valt att vara så frånvarande som han är.
Hur gör ni??