• Troglodyte

    Frun kör som en kratta!

    Jo, nu jävlar!
    Min hustru och jag har ganska nyligen skaffat en arvtagare, och allt är frid och fröjd. Med ett litet moln på som skymmer solen, nämligen bilkörningen. 
       Det är så att frugan gnäller på min bilkörning, vi köpte ny bil för att husera barnvagnar och storköp med mera. Valet föll på en Volvo V70 R AWD. Nu hävdar hon att jag kör som en galning, och beter mig som en allmän idiot i trafiken. Jag kan villigt erkänna att jag har gasat upp bilen på nån påfart till motorväg och liknande. I övrigt så har jag hållit mig väldigt lugn.
       Vad beträffar min käresta, däremot, så verkar inget hinder för litet eller sort för att köra in i. Refuger, trottoarkanter, våran brevlåda, grannens brevlåda, våran andra bil som parkeras på gatan för att nämna några "hinder". Allt förklaras bort med att volvon är så hiiiiiiiiimla stor, och sen ett litet leende på det.
       Nu till min fråga, vad fan är mest skadligt för personerna i bilen i allmänhet och avkomman i synnerhet, att jag gasar så det "killar lite i magen" för att se till att hålla 110 på när jag kommer ut på motorvägen eller att hon bonkar in i tamejfan allt som finns att köra in i?

    Vänligen
    Troglodyte 


    I'll kill you and your dreams tonight. Begin new life. Bleed your death upon me. Let your bloodline feed my youth
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-29 13:53
    Det framgick kanske inte, men det som skulle vara farligt för den nyfödde är alltså själva accelereringen. Medan hennes bonkande i kanter och refuger "är sånt som händer" och således ofarligt.
  • Svar på tråden Frun kör som en kratta!
  • lostinspace

    Se till att ha varsin bil istället, så är problemet löst.

    Gissningsvis är du värst för övrigt, men det är ju omöjligt att säga utan att ha åkt med er båda någon gång, men på hur du beskriver så låter det som att du är den sämre bilföraren av er, men att båda borde hålla sig till bussen...

  • jannej
    lostinspace skrev 2013-01-28 20:12:45 följande:
    Se till att ha varsin bil istället, så är problemet löst.

    Gissningsvis är du värst för övrigt, men det är ju omöjligt att säga utan att ha åkt med er båda någon gång, men på hur du beskriver så låter det som att du är den sämre bilföraren av er, men att båda borde hålla sig till bussen...
    Hur tänker du nu. Det är väl jättebra att  han gasar på på påfarten så att han kommer upp i samma trafikrytm som det är på motorvägen
  • Troglodyte
    lostinspace skrev 2013-01-28 20:12:45 följande:
    Se till att ha varsin bil istället, så är problemet löst.

    Gissningsvis är du värst för övrigt, men det är ju omöjligt att säga utan att ha åkt med er båda någon gång, men på hur du beskriver så låter det som att du är den sämre bilföraren av er, men att båda borde hålla sig till bussen...
    Vi har två bilar, om du bemödat dig med att läsa inlägget så hade du vetat. 
    I'll kill you and your dreams tonight. Begin new life. Bleed your death upon me. Let your bloodline feed my youth
  • superdaddy

    Kvinnor kan (oftast) inte köra bil. Att köra in i trottoarkanter , refuger och liknande bevisar bara att personen inte vet var kanterna på bilen är och bara chansar. När man kommer ut på en motorväg skall hastigheten vara 110kmh eftersom trafiken som kommer bakom kör i 110+.

    Sen bör det ju tilläggas att många män även dom är värdelösa i trafiken.
     

  • BTD

    JAg skulle aldrig låta frugan köra min bil, hon får köra sin egen.

    Dock har hon kört när jag har druckit och vi ska hem från någon fest.

  • Reboot81

    Inget illa menat om din Volvo, men jag tvivlar på att minstingen tar stryk av 0-110km/h på ett par sekunder. Förutsatt att du inte crossväxlar eller skuttar 0-100 på 3,9...

    Att dunka över en trottoar lite häftigt är nog inte direkt bra för nackar, men jag oroar mig mer för henne på motorvägen...

  • Reboot81

    Min bättre hälft kör inte på saker, men gärna 70blås igenom en rondell, "men varför står det inte 30 vid rondellen då"? kan hon svara när jag undrar varför hon tar rondellen på två hjul....

  • Troglodyte
    Reboot81 skrev 2013-04-18 03:27:45 följande:
    Inget illa menat om din Volvo, men jag tvivlar på att minstingen tar stryk av 0-110km/h på ett par sekunder. Förutsatt att du inte crossväxlar eller skuttar 0-100 på 3,9...

    Att dunka över en trottoar lite häftigt är nog inte direkt bra för nackar, men jag oroar mig mer för henne på motorvägen...
    Näe, 100 når vi nog inte på under 7-8 sekunder.
    Allt har dock bättrat sig lite, efter två framvagnsinställningar och parkeringsrevor i alla hörn... 
    They're all alone watching me die. This is the day, the day I'll try. 'Cause this is the day, the day I die
  • SnyggDaniel

    Haha underbart. Min frus spektakulära humörsvängningar i trafiken förefaller vara rena drömmen jämfört med detta!

  • vinnarn
    Troglodyte skrev 2013-01-28 19:34:31 följande:
    Jo, nu jävlar!
    Min hustru och jag har ganska nyligen skaffat en arvtagare, och allt är frid och fröjd. Med ett litet moln på som skymmer solen, nämligen bilkörningen. 
       Det är så att frugan gnäller på min bilkörning, vi köpte ny bil för att husera barnvagnar och storköp med mera. Valet föll på en Volvo V70 R AWD. Nu hävdar hon att jag kör som en galning, och beter mig som en allmän idiot i trafiken. Jag kan villigt erkänna att jag har gasat upp bilen på nån påfart till motorväg och liknande. I övrigt så har jag hållit mig väldigt lugn.
       Vad beträffar min käresta, däremot, så verkar inget hinder för litet eller sort för att köra in i. Refuger, trottoarkanter, våran brevlåda, grannens brevlåda, våran andra bil som parkeras på gatan för att nämna några "hinder". Allt förklaras bort med att volvon är så hiiiiiiiiimla stor, och sen ett litet leende på det.
       Nu till min fråga, vad fan är mest skadligt för personerna i bilen i allmänhet och avkomman i synnerhet, att jag gasar så det "killar lite i magen" för att se till att hålla 110 på när jag kommer ut på motorvägen eller att hon bonkar in i tamejfan allt som finns att köra in i?

    Vänligen
    Troglodyte 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-29 13:53
    Det framgick kanske inte, men det som skulle vara farligt för den nyfödde är alltså själva accelereringen. Medan hennes bonkande i kanter och refuger "är sånt som händer" och således ofarligt.
    Att köra på saker är givetvis mycket värre än att accelerera. Teoretiskt blir det ju en "anti-acceleration" vid stöten som du med din V70 förmodligen aldrig kan matcha genom vanlig acceleration...
Svar på tråden Frun kör som en kratta!