• Rocket Mania

Hur raderar jag bilder på Mac?

Mitt iPhoto har fått en knäpp eller något, det ligger drygt 25000 bilder i papperskorgen som inte går att ta bort.

Jag har försökt om och om igen men det enda som händer är att datorn hänger sig (vilket jag aldrig varit med om med en mac) och sedan när jag startar om finns bilderna där igen.

Jag behöver plats på disken, hur ska jag göra för att få bort dom? Helst utan att behöva lämna in datorn. 

• Svar på tråden Hur raderar jag bilder på Mac?
  • Fontana

Jag använder inte iPhoto själv, men jag vet att iPhoto har en egen papperskorg som man måste tömma inifrån programmet. Alltså inte den vanliga Papperskorgen som man tömmer från Finder.

• Rocket Mania
    Fontana skrev 2013-01-28 21:21:51 följande:
    Jag använder inte iPhoto själv, men jag vet att iPhoto har en egen papperskorg som man måste tömma inifrån programmet. Alltså inte den vanliga Papperskorgen som man tömmer från Finder.
    Nej det vet jag och det är den papperskorgen som inte vill tömmas. Försöker jag ta alla på en gång hänger sig allt, tar jag 500 i taget (orka!) så går det men nästa ggn jag startar skiten ligger dom där igen
  • Fontana

Gå in på MacWorld Forum (svenska)  på forum.macworld.se/

En bit ner i listan finns rubriken Foto, design, tryck. Leta där så hittar du säkert svar, jag är säker på att problem liknande ditt har varit uppe flera gånger. Jag har bara inte lagt det på minnet eftersom jag inte använder iPhoto. Du kan också använda sökfunktionen på MacWorld Forum.

Har du förresten googlat på något ungefär som "tömma papperskorgen iPhoto", har du tur så hittar du ett bra svar.

• Rocket Mania
    Emmeliina skrev 2013-01-29 07:26:31 följande:
    Apple har ju en support annars som du kan ringa också eller maila
    Ja om man betalar för den tjänsten.
  • Jonsson92

Testa detta:

To start up into Safe Mode (to Safe Boot), do this:

Be sure your Mac is shut down. Press the power button. Immediately after you hear the startup tone, hold the Shift key. The Shift key should be held as soon as possible after the startup tone, but not before the tone. Release the Shift key when you see the gray Apple icon and the progress indicator (looks like a spinning gear). Then launch iphoto. Delete a photo. Empty iphoto's trash. Repeat. Restart in normal mode. Delete a photo. Empty the iphoto trash.  
  • Rocket Mania
    Jonsson92 skrev 2013-01-29 20:56:44 följande:
    Testa detta:

To start up into Safe Mode (to Safe Boot), do this:

Be sure your Mac is shut down. Press the power button. Immediately after you hear the startup tone, hold the Shift key. The Shift key should be held as soon as possible after the startup tone, but not before the tone. Release the Shift key when you see the gray Apple icon and the progress indicator (looks like a spinning gear). Then launch iphoto. Delete a photo. Empty iphoto's trash. Repeat. Restart in normal mode. Delete a photo. Empty the iphoto trash.  
    Måste man alltså ta en bild i taget eller vad? 
    Fontana skrev 2013-01-29 07:21:13 följande:
    Gå in på MacWorld Forum (svenska)  på forum.macworld.se/

En bit ner i listan finns rubriken Foto, design, tryck. Leta där så hittar du säkert svar, jag är säker på att problem liknande ditt har varit uppe flera gånger. Jag har bara inte lagt det på minnet eftersom jag inte använder iPhoto. Du kan också använda sökfunktionen på MacWorld Forum.

Har du förresten googlat på något ungefär som "tömma papperskorgen iPhoto", har du tur så hittar du ett bra svar.
    Letat, googlat, hittat och testat. det funkar inteeeeeeee. Jag är så frustrerad att det kliar

• Jonsson92
    Rocket Mania skrev 2013-01-29 21:15:36 följande:
    Måste man alltså ta en bild i taget eller vad? 
    Det vet jag inte.
    Testa så får du se ;) 
Svar på tråden Hur raderar jag bilder på Mac?