• Anonym

vad gör en boendestödjare?

jag har depression, social fobi, ätstörning och allmänt mycket ångest. fick veta att jag har rätt till en boendestödjare. vad gör en sån?

• Svar på tråden vad gör en boendestödjare?
  • Anonym (förut)

Jag hade en sån för några år sen

Mig hjälpte dom att hålla reda på allt som skulle göras. Dom fixade lägenhet o hjälpte mig med skola. (körde mig till skolan varje morgon och kom o väckte mig osv.) Hjälpte mig med allt som jag behövde hjälp med.. Dom har ju massa kontakter och kan fixa det mesta.. Fick gå på samtal hos psykolog osv.. Det var jätte jätte bra faktist.. Ville man så kunde dom fixa med tjejgrupper o massa aktiviteter osv..

• Anonym

Den som bedömer ditt behov av boendestöd går tillsammans med dig ingenom hur ditt liv och din tillvaro ser ut f.n. så vad det skulle innebära i just ditt fall beror helt på hur dina behov ser ut.

Jag har stöd i att genomföra saker.Ta kontakt med myndigheter och vård osv.Även om jag utför det själv så har jag någon att diskutera med och som kan ge råd och stöd.

Jag har boendestöd två ggr./ vecka f.n. och vi promenerar, gör ärenden, gör saker hemma i bostaden - det kan vara väldigt olika.

Överhuvudtaget är det ett stöd att komma vidare och inte ge upp när det tar emot.Jag kan verkligen rekomendera det!   

Mina problem är depression, trötthet och fibromyalgi så allt går in i varandra.        

Svar på tråden vad gör en boendestödjare?