Hjälp! Familjerätt!
Hej, jag har två barn med en kille som bor i samma komun. Jag och min pojkvän känner oss ganska tvunga att flytta till grannkomunen 1,5 mil bort. Jag jobbar nätter och pluggar på grannkommunen. Jag har inget körkort så blir alltid svårt att ta sig med när inga pnedel går. Jag försöker jobba dom dagarna jag fixat skjuts. Tyvärr blir de svårt att ta körkort när varken jag och han har ekonomi till de. Han har fått erbjudande på 2 jobb men han måste flytta isf. Barnen är 2 och 3,5 år och bor just nu vv hos mig. Dom går på dagis här. Barnens pappa och jag kan inte dikutera om något! Varje gång jag ska fråga en sak så svarr han nj, du kan inte styra mig. Jag och sambon är så trött att gå på soc. Vi vill verkligen ta dessa jobb. Men de innbär flytt då. Pappan vägrar skriva på flyttanmälan. Och för att få dagisplats så måste dom ju skrivna på mig. Och eftersom han bara är hemma nu och inte har något jobb anser jag att Jag hade behövt dagisplats just nu då jag pluggar och kommer jobba mer. Så nu blir de familjerätten igen, sist ville dom inte gå vidare och jag gav upp för att han Vägrar samarbeta. Vet inte om dessa samtal kommer hjälpa denna gången heller. Ska man gå igenom en vårdnadstvist då? Är de verkligen så bra för hans del om han nu har en polisanmälan på att han har gett Minst flicka blåmärken. Tyvärr gick de inte vidare, pga ord mot ord. Fast jag tog henne till akuten så fort jag fick hem henne och dom tog kort. Han tycker jag bara tänker på mig själv och gör allt för att förstöra för honom. Fast jag har erbjdit att betala honom bensin tilm och från dagis. Och hjälpa till med de jag kan. Nu pratar min sambo om att ge upp. Eftersom han själv blir förbannad på hans beetende. Jag känner mig INTE trygg med att barnrn ska va hos honom pga av han har gett blåmärken när dom va småbarn. Men eftersom jag måste så måste barnen va där vv. Någon som vet vad som kan hända. Hur jag går vidare.. Tips på saker? Eller är jag kanske så dum som han säger att jag är?