• fru edinge

Hur är det att bo i växjö?

Hur är det att bo i växjö? Är där mycket att hitta på, tänk barnfamilj. Är det dyra boende där? Lätt att få jobb? Berätta allt NI vet om Växjö, för en som inte har koll alls:)

Frågar pga en dröm, som handlade om att vi bodde där och blev lite paff, då jag typ kört förbi växjö bara.  

Det är vi som är vår familj, inte ni....
  • Svar på tråden Hur är det att bo i växjö?
  • fru edinge

oj.. är det så illa att bo där

Det är vi som är vår familj, inte ni....
  • fluu

Gammal tråd,men jag svarar i alla fall :)

Jag har bott i Växjö hela mitt liv och det har blivit sämre här. Försök få dagisplats säger jag bara.... vi har sökt sen i september,man ska få plats inom ett halvår. Nu har vi får plats i augusti,11 månader efter att vi började söka.
    Dock finns det många bra skolor för äldre barn,många alternativ.
    Aktiviteter för barn eller aktiviteter överlag finns det dock gott om  om man letar. Mycket gratisaktiviteter speciellt på loven.

Boendekvaliten och pris varierar. I centrum -dyrt. Längre ut,normalpriser. Men ska du hitta boende här hoppas jag att du är ute efter att köpa... det finns det gott om. Mycket fina lägenheter. Mycket nybyggt.
    Vill du hyra däremot så kan du återkomma redan 2036... om du inte vill bo i hyreslägenhet i typ Lammhult.

Jobbmarknaden har jag inte superkoll på,men det är nog inte svårare här än på andra ställen.

Annars är det väldigt fin natur här,vi har flera olika naturreservat i/runt stan och mycket grönområden i stan. Shoppingen är bra,både i centrum och ute på shoppingcentret samarkand. Mycket kulturevenemang. Nära till många museum.

Vill du däremot ha något inflytande och känna att politikerna bryr sig om folkets åsikt så är inte Växjö stället för dig :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur är det att bo i växjö?