Tycker ALLA att livet är tråkigt?
Hej!
Det senaste året eller så har jag tyckt att allt är så tråkigt. Det låter väl som ett lyxproblem egentligen, att vilja ha roligt hela tiden, det finns ju folk som har riktiga problem, som svälter, lever i krig osv. Men med det sagt...jag känner det som att allt är ointressant, som att ingenting någonstans skulle vara spännande. Har förr varit nyfiken av mig och ganska gladlynt, men det är som att jag blivit livsled.
Gift sedan åratal tillbaka och har en son på 1,5. Min frihet är väldigt begränsad sedan vi fick barn (även om han är det bästa jag har förstås), jag jobbar (har troligen asperger och pratar knappt med folk på jobbet) och måste sedan hem direkt för att ta hand om sonen ihop med hans pappa som är arbetslös. Jag har glömt vad jag tyckte var roligt och har heller inga vänner. Nu på vintern tittar vi alldeles för mycket på tv på kvällarna, det känns så meningslöst. Min man har inga utsikter om att få jobb och jag känner det som att det är hans fel att vårt liv liksom har stagnerat. Han är ganska butter till sin natur vilket slutligen smittat av sig på mig, och vill inte umgås med folk. Vi kommer aldrig ha råd med ett hus, att resa utomlands eller ha semester på sommaren, vi lever på ca 11 000/mån innan hyran et c är betalt.
Det är lite som att min gnista har slocknat, och det är så otäckt att jag inte ens kan drömma om något annat och tycka att det låter spännande. Hela planeten är helt ointressant, på något sätt. Så sjukt bortskämt det låter... Jag fattar inte att det finns människor som är glada, som kommer hem från jobbet och pratar och skrattar och hittar på roliga saker... Varje dag är likadan. Jag äter starka antidepressiva sedan åratal pga min sociala fobi men den hjälper ju uppenbarligen inte nu : ( Hjälp! Har gått i massa terapi men det hjälper inte att prata för mig, jag blir bara distanserad och intellektualliserande.