Olika intressen i förhållande
Hej,
Jag och min sambo har sen några år tillbaka ett jättebra liv tillsammans förutom en sak. Han har så många intressen som jag inte vill följa med på, ibland kan han vara borta en vecka.Det stör honom mer än det stör mig faktiskt. Jag tycker att det är bra att vi inte gör allt tillsammans.
Det enda problemet jag ser med det hela är: Han är ganska dålig på att höra av sig under tiden han är borta. Och när han hör av sig är han mest stressad/distraherad och säger inte "rätt saker". Med det menar jag att jag inte känner någon kärlek. När han är borta känner jag mig "bortglömd" och inte saknad. Nästan varje gång han kommer hem från en sån reda så berättar jag hur det känns och vad jag saknat.
Här om dagen rann bägaren över och vi hamnade i en lång diskussion om detta, med både höga röster och tårar. Han tror inte att han kommer kunna ändra på sig eftersom han inte ännu lyckats under vårt förhållande. Han frågade om jag orkar fortsätta och om vi borde göra slut. Jag svarade att jag verkligen inte vill göra slut och vill verkligen kämpa för oss, om han vill det förstås.
Jag är väldigt osäker eftersom han inte själv tror att han kan ändra sig men samtidigt vill han inte förlora mig. Och jag vill som sagt verkligen inte göra slut- Allt är ju så bra annars!