• pez8985

    jag kommer inte att bli 30 år?!

    Ända sedan jag var 15 år har jag trott att jag aldrig kommer att bli 30 möjligen 25 år jag är 24 nu ocy har tedan fått erfara "nära döden" överdoser av piller för att jag mådde piss, bittermandel tuggade jag i mit och blev förgiftad fick ligga med syrgas och massa jäkla slangar. Försökte hänga mig en gång med men det gick aldrig hela vägen. Dränkte mig själv nästan genom att supa mig redlös och tänkte simma lite, kom så långt att jag såg den "ljusa tunneln" sen blev jag räddad.. Ja jag förblödde en gång så pass att jag blev medvetslös men då hade jag vart med om en olycka och hoppades på att jag skulle dö för jag orkade inte lida mer.. Jag känner att min död är nära, jag kommer inte uppleva min 30-årsdag som många andra. Jag tror att nör jag har haft så här många chanser att överleva så kommer jag i te att överleva nästa gång...


  • Svar på tråden jag kommer inte att bli 30 år?!
  • pez8985

    Jag tror dock att all min sorg grundar sig vid att mor och far gick isär när jag var liten. Kanske att jag känner rädsla inför att bli 30 år. Jag vet inte, inne i mig känns det som att jag kommer att såra många av mina nära genom att ta mitt liv. Jag vill inte såra någon, jag vill bara få slut på mitt lidande, jag orkar faktiskt inte leva och det känns så oansvarigt.


    pez8985 skrev 2013-01-29 17:19:27 följande:
    Ända sedan jag var 15 år har jag trott att jag aldrig kommer att bli 30 möjligen 25 år jag är 24 nu ocy har tedan fått erfara "nära döden" överdoser av piller för att jag mådde piss, bittermandel tuggade jag i mit och blev förgiftad fick ligga med syrgas och massa jäkla slangar. Försökte hänga mig en gång med men det gick aldrig hela vägen. Dränkte mig själv nästan genom att supa mig redlös och tänkte simma lite, kom så långt att jag såg den "ljusa tunneln" sen blev jag räddad.. Ja jag förblödde en gång så pass att jag blev medvetslös men då hade jag vart med om en olycka och hoppades på att jag skulle dö för jag orkade inte lida mer.. Jag känner att min död är nära, jag kommer inte uppleva min 30-årsdag som många andra. Jag tror att nör jag har haft så här många chanser att överleva så kommer jag i te att överleva nästa gång...

  • La Lola

    Varför vill du inte leva?


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Emmi27

    Du kommer visst bli 30. Om du väljer att stanna kvar i livet och se till att få ordentlig hjälp med dina problem.
    Alla de här självmordsförsöken är ju du själv ansvarig för och kanske har du haft en jävla tur som aldrig lyckats. Se DET som en anledning att ge fan i att försöka igen, som ett bevis på att det inte är meningen att du ska försvinna.

    Du är inte ens 25 år och har hur mycket tid kvar som helst att se till att ditt liv blir bra. Du väljer helt själv om det blir en "nästa gång" eller inte. Ingen vill lida, men du har bara ett liv som verkligen inte är värt att kasta bort och självklart kommer många bli ledsna!

    Du säger själv att anledningen till att du inte orkar leva är för att du mår dåligt. Det är något som troligtvis går att ändra på. Har du fått någon typ av hjälp tidigare?

  • pez8985

    Jag vill inte leva för att jag känner sorg i mig..


    La Lola skrev 2013-01-29 17:44:32 följande:
    Varför vill du inte leva?

  • Fridayyy
    pez8985 skrev 2013-01-29 17:51:40 följande:
    Jag vill inte leva för att jag känner sorg i mig..

    På vilket sätt? Finns det inga glädjeämnen?
  • Ninja05

    Försök söka hjälp, det finns hjälp.

    Usch, två vänner tog sina liv i helgen. Det är inte värt det...

  • La Lola
    pez8985 skrev 2013-01-29 17:51:40 följande:
    Jag vill inte leva för att jag känner sorg i mig..
    Vad då "känner sorg"?
    Jag känner också sorg om jag tänker på alla år jag blev mobbad, alla tillfällen olika pojkvänner utsatte mig för fysisk och psykisk misshandel, att mina föräldrar dog i cancer för 15 år sen och så en sak till som är så fruktansvärd att jag inte ens kan skriva det öppet.
    Men kan man inte fasta i sin sorg! Man måste ta sig framåt och komma förbi det.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pez8985

    jag har gått hos psykiatrin men känner inte att det hjälper för det känns som att "jag är inte ämnad att leva" jag vet inte varför exakt wom jag känner så jag kan inte ta på det. Det känns som att jag bara har förutspått det. Men att jag kanske bara känner rädsla inför att fylla 30.


    Emmi27 skrev 2013-01-29 17:50:56 följande:
    Du kommer visst bli 30. Om du väljer att stanna kvar i livet och se till att få ordentlig hjälp med dina problem.

    Alla de här självmordsförsöken är ju du själv ansvarig för och kanske har du haft en jävla tur som aldrig lyckats. Se DET som en anledning att ge fan i att försöka igen, som ett bevis på att det inte är meningen att du ska försvinna.

    Du är inte ens 25 år och har hur mycket tid kvar som helst att se till att ditt liv blir bra. Du väljer helt själv om det blir en "nästa gång" eller inte. Ingen vill lida, men du har bara ett liv som verkligen inte är värt att kasta bort och självklart kommer många bli ledsna!

    Du säger själv att anledningen till att du inte orkar leva är för att du mår dåligt. Det är något som troligtvis går att ändra på. Har du fått någon typ av hjälp tidigare?

Svar på tråden jag kommer inte att bli 30 år?!