• Anonym (gravid igen)

Två månader efter förlossning=gravid!

Jag vet inte hur jg ska göra, står i valet och kvalet. Fick barn för två månader och har lyckats bli med barn igen. Jag min idiot trodde inte man kunde bli med barn då man ammar, men se det kunde man. Jag har tre barn. Så detta skulle isåfall bli det fjärde. Kroppen har återhämtat sig men jag såg ju fram emot att inte va med barn, börja träna, komma i form, fokusera på familjen nu, inte en gravidkropp, de kräver ju en hel del maintenance om ni förstår vad jag menar.

Nån annan som kan relatera? Vad gör man? Känns ju fel att ta bort det då vi har både råd och möjlighet till barnet... men tungt att bli stor igen redan...

Om nån vill komma med påhopp så gör gärna det men det blir ignorerat från min sida Flört 

• Svar på tråden Två månader efter förlossning=gravid!
  • Anonym (fundera lite)

Skriv över graviditeten på din man

Har ingen erfarenhet av detta men kanske kan hjälpa dig ändå =)

Om du väger för - och nackdelar, är det bara det här med kroppen som väger emot?
    Om du skulle göra abort, skulle du må dåligt över det?
    VILL du ha ett fjärde barn och orkar du med att ha två barn så tätt plus de 2 andra?

• Anonym

Jag personligen hade nog inte orkat ge mina två första och mitt senaste barn den uppmärksamheten de behöver och samtidigt vara gravid igen.
    Jag hade tagit bort det och fokuserat på de tre befintliga =) och fokuserat på mig själv förstås!

• LinneaJosie

Oh, jisses. Det låter sjukt jobbigt. Jag hade nog valt att inte behålla, men det är ju något endast du kan ta ställning till.

• Anonym (3 mån)

Blev gravid 3 mån efter min första förlossning.   Trodde inte heller jag skulle kunna bli gravid så snabbt men det kunde jag...... Behöll. Det är 11 mån och 2 ½ vecka mellan dem. I vår blir de 3 och 4 år.  Har varit mkt. jobbigt stundtals men så klart mycket glädje också. Ångrar inte en sekund att jag behöll. Ingen annan än du och din man kan avgöra om ni ska ehålla eller inte. Jag önskar er lycka till!

• Anonym

Din kropp kan omöjligt ha återhämtat sig efter 2 månader. Ligament, muskler mm tar månader på sig att komma tillbaka. Men om du känner att du orkar genomgå en graviditet till och vill ha barnen så tätt så varför inte? Räkna dock med att få satsa ganska hårt för att få tillbaka kroppen efter den sista graviditeten.

Redan nu kan det vara värt att dra ihop alla du känner och be om stöd och hjälp med bebisarna, för det kommer du att behöva och du och din man måste vara överens. En sån här sak kan potentiellt spräcka en relation, så ni måste jobba som ett lag om det ska gå vägen.

Lycka till!

• Anonym (gravid igen)
    Anonym skrev 2013-01-29 18:10:51 följande:
    Din kropp kan omöjligt ha återhämtat sig efter 2 månader. Ligament, muskler mm tar månader på sig att komma tillbaka. Men om du känner att du orkar genomgå en graviditet till och vill ha barnen så tätt så varför inte? Räkna dock med att få satsa ganska hårt för att få tillbaka kroppen efter den sista graviditeten.

Redan nu kan det vara värt att dra ihop alla du känner och be om stöd och hjälp med bebisarna, för det kommer du att behöva och du och din man måste vara överens. En sån här sak kan potentiellt spräcka en relation, så ni måste jobba som ett lag om det ska gå vägen.

Lycka till!
    Tack för rådet! Just nu känns det inte alls som att jag orkar med en till graviditet redan... jag hade dessutom inte tänkt att jag skulle behöva föda fler barn. När jag åkte från BB kände jag en enorm lättnad i att det skulle vara sista gången jag behövde göra det där Glad så nu är man ju minst sagt lite snopen...

Ska in på undersökning, de säger att det finns en chans att jag inte är med barn trots positivt test! Det kan tydligen vara så att det är hormoner kvar i kroppen från förra graviditeten... hoppas hoppas!
  • Anonym (åh hjälp!)

Åh hjälp, det vore min mardröm! Jag har två barn och vill absolut inte ha fler - yngsta är tio månader. Jag vet med mig att jag personligen inte skulle palla med en abort så din situation låter verkligen som en mardröm.

Du står inför ett svårt beslut och ingen kan råda dig hur du ska göra. Hoppas du och din man når ett beslut som känns bra för er båda.

• Anonym (gravid igen)
    Arwen77 skrev 2013-03-02 19:19:27 följande:
    Hur har det gått ts?!
    Hej! Nej jag var inte gravid! Det var tydligen gravidhormoner som kunde stanna i kroppen så länge efter en gaviditet, så testet plussade. Tydligen är de där testen väldigt känsliga... Skrattande 
Svar på tråden Två månader efter förlossning=gravid!