• Jessica 868

Mammor i trakten ÅSEDA.

Hej på er.

Här har ni en pratglad, trevlig, ödmjuk, rolig, sprallig 27 årig mamma till en dotter på 3 ½ år.( 4 i April ). Jag och min familj ska flytta från Skåne till Åseda i Mars. Ska bli jätte spännande, men vi känner ingen där uppe. Tänkte pröva här inne om det finns några glada, positiva mammor med små barn som vill träffas över en fika, leka mm.. Hade varit roligt att lära känna nya människor i samma kommun  

Ha en fortsatt trevlig kväll ...

// Jessica   

• Svar på tråden Mammor i trakten ÅSEDA.
  • Nolan

Hej,

Nu blir jag allt nyfiken. Hur kommer det sig att ni flyttar till Åseda om ingen av er kommer därifrån? :)

• Jessica 868
    Nolan skrev 2013-01-29 20:10:25 följande:
    Hej,

Nu blir jag allt nyfiken. Hur kommer det sig att ni flyttar till Åseda om ingen av er kommer därifrån? :)

Mannen har fått jobb där uppe. Bor du där ?
  • Nolan

Nej, men sambon är från Åseda och vi bodde där tidigare. Så vi är där med jämna mellanrum och nu sedan vi fick barn börjar vi fundera på att flytta åt det hållet igen. Men det är just jobb som saknas för oss båda om vi skulle flytta i dagsläget.

• Jessica 868

Ok. På så vis. Jag fick arbete i Växjö ganska snabbt. Så det känns skönt att slippa gå utan ) kan du tips en barnfamilj om något bra, spännande, sysselsättning mm i åseda.??

Nolan skrev 2013-01-29 20:47:12 följande:
    Nej, men sambon är från Åseda och vi bodde där tidigare. Så vi är där med jämna mellanrum och nu sedan vi fick barn börjar vi fundera på att flytta åt det hållet igen. Men det är just jobb som saknas för oss båda om vi skulle flytta i dagsläget.

• Nolan

Spännande saker i Åseda tycker jag nog är svårt att komma på. Men Hälsans Hus finns (simhall) väldigt fräsch och fin för att vara så liten ort. Hockeyn involverar många, likaså fotbollen skulle jag tro. Men lillkillens kusiner föredrar skridskor. :) De har ju bio i folkets hus med, fast jag har själv aldrig varit där.

När det gäller aktiviteter för barn så tror jag min svägerska brukar vara med och anordna lite olika "event" under året. Har blivit mer sådant sedan vi flyttade så har inte riktigt full koll.

Hoppas ni kommer att trivas! :) Skönt att ni fått jobb båda två. Har ni köpt hus inne i samhället?

• Jessica 868
    Nolan skrev 2013-02-01 16:05:06 följande:
    Spännande saker i Åseda tycker jag nog är svårt att komma på. Men Hälsans Hus finns (simhall) väldigt fräsch och fin för att vara så liten ort. Hockeyn involverar många, likaså fotbollen skulle jag tro. Men lillkillens kusiner föredrar skridskor. :) De har ju bio i folkets hus med, fast jag har själv aldrig varit där.

När det gäller aktiviteter för barn så tror jag min svägerska brukar vara med och anordna lite olika "event" under året. Har blivit mer sådant sedan vi flyttade så har inte riktigt full koll.

Hoppas ni kommer att trivas! :) Skönt att ni fått jobb båda två. Har ni köpt hus inne i samhället?

Tack för infon. Nä, vi bor i hyreslägenhet..
Svar på tråden Mammor i trakten ÅSEDA.