Vi har haft en Max-Way i ca 10 månader nu och är nöjda.
Det är enkelt att justera höjd på bältena ifall olika stora barn åker i den vid olika tillfällen så länge det inte är alltför trångt till instrumentbrädan / stolen framför.
Enda nackdelen jag ser är att åtdragningen av underförankringsbanden är vända framåt så att det blir svårt att få tillräcklig kraft att dra med utan man får krångla ett tag. Jag har provat att monter Hi-Way också (föregångare) och där var banden vända åt sidan så att det var mycket enklare att dra. (hoppa att det blev begripligt).
Vi har haft lite svårt att få till bra lutning på grund av ganska bakåtlutat säte i bilen. Lösningen har blivit ett hopvikt badlakan under "bygeln" så att det kommer upp lite.
Stolen tar hyfsat lite plats att montera. Vi kör en Golf Kombi och har stolen monterad i framsätet. Min man på 187 cm har gott om plats att sitta i baksätet bakom.
Stolen är Plus-gofkänd till 25 kg, och Plus-testet (som är frivillig) är världens hårdaste test av bilbarnstolar. Det mäter bland annat vilken kraft nacken utsätts för vid en frontalkrock vilket det inte finns några krav på i testerna för ECE-godkännandet (få säljas inom EU).
Priset tycker jag är OK, Det finns billigare stolar, men de är oftast äldre konstruktioner och få är Plusgodkända.
En annan stol som jag är nyfiken på (kandidat till kommande bebis) är Axkid Minikid. aden är ny på marknaden, är också plusgodkänd till 25 kg, kostar samma som Max-Way och ska ta väldigt lite plats att montera.
Vill du läsa mer (nästan oändligt mycket) om bilbarnstolar så rekommenderar jag http://bloggen.fi/bilstolslotsen/