• Pipidouris

Tips på naturliga laxeringsmedel

Hallå! 
    Nu har jag varit förstoppad i snart 5 dagar.. och min mage har svällt upp som en balong.
    Jag har provat med så många grejer.. men inget får min mage att börja jobba.

Som max har jag gått förstoppad i 3 dagar.. men med 5 är det lite väl mycket och jag börjar må dåligt, börjar få hjärtkappningar och har nästan svårt att andas, mycket gaser också för att jag har så mycket "skit" i magen. 

Nu vill jag ha tips på vad jag kan prova äta.. helst naturigt. 

Jag har provat hittils:

1. persikor då det funkar vanligtvis för mig. (åt 4 st igår)
    2. linnfrön typ en dl
    3. kaffe med mjölk (är lite laktos intolerant) 
    4. druckit mycket vatten, samt vatten från kranen (är i sydamerika)
    5. ätit pommes (brukar få igång magen om jag äter fett)
    6. och potatis saft med citronjuice (ska tydligen funka)
    7. och några frön, som min granne använde när hon var gravid och som tydligen skulle ge effekt på en gång. 

Alltså har jag gjort allt det här..men inget har funkat, min mage har bubblat då och då..och haft lite ont.
    Men händer inget, jag tycker det är jätte jobbigt och vill verkligen gå och tömma min mage! 

Kan nån snälla hjälpa mig..? Om det är frukt o grönt sticker jag imorgon tidigt och köper, men vill ha nått naturligt. 

Tack.Skäms

• Svar på tråden Tips på naturliga laxeringsmedel
  • Sunshine808

Vattenlavenemang brukar göra susen

• Pipidouris
    Sunshine808 skrev 2013-01-30 03:03:09 följande:
    Vattenlavenemang brukar göra susen
    hahahah var tvungen att söka på google, hade ingen aning var det var.. får se om jag får tag på nått sånt här hehe 
  • MaNiMi

Linfröna, åt du dem som de var eller la du dem i blöt och åt geggan som blev?
    Annars blir det tydligen inte någon större effekt av dem.
    Tack å lov aldrig haft nå såna problem själv, men en vän som fick hålla på och mixtra med sånt.
    Hoppas det löser sig för dig i dubbel bemärkelse 

• vårskatt

En liter varmt vatten med massa salt i. Drick allt på samma gång och lägg dig på din högra sida. Efter ett litet tag får du springa till toaletten. 

• MaNiMi

Kiwi och katrinplommon brukar det tipsas om när det gäller barn med förstoppning

• Jodyanna

katrineplommon och drick massa vatten.
    Annars finns de droppar du kan köpa på apoteket som är riktigt bra!
    Glass funkar för mig är också lacktosintolerant, så brukar äta massa glass.. man får ju riktigt jävla ont som du säkert vet men den kan sätta igång :) 

• Pipidouris
    MaNiMi skrev 2013-01-30 03:22:28 följande:
    Linfröna, åt du dem som de var eller la du dem i blöt och åt geggan som blev?
    Annars blir det tydligen inte någon större effekt av dem.
    Tack å lov aldrig haft nå såna problem själv, men en vän som fick hålla på och mixtra med sånt.
    Hoppas det löser sig för dig i dubbel bemärkelse 
    japp lät de ligga tills det blev som gele, inte så smarrigt... men gjorde ingen effekt alls Gråter
  • Pipidouris
    vårskatt skrev 2013-01-30 03:25:44 följande:
    En liter varmt vatten med massa salt i. Drick allt på samma gång och lägg dig på din högra sida. Efter ett litet tag får du springa till toaletten. 

Ska prova det imorgon! Tack Glad
  • Kimona

Pepparkakor kan funka. Katrinplommonpuré eller torkade.

stark mat (chili, cayennepeppar).

Starkt kaffe.

Massera magen med runda rörelser nerifrån och upp utifrån och in medan du ligger ner.

Svar på tråden Tips på naturliga laxeringsmedel