• blanchen

Mascara som sitter

Tänkte höra mig för om någon har tips på en bra mascara som sitter där den ska. Jag har ett bra tag nu använt mig av olika märken som tvättas bort med ljummet vatten, men inte hittat någon som jag tycker om extra mycket. Jag brukar också ha problem med att många mascaror lägger sig under ögonen. Tar gärna emot tips på bra mascaror som stannar kvar på fransarna och de får även gärna ge lite volym och längd, då jag inte har mycket sånt naturligt.

• Svar på tråden Mascara som sitter
  • Zayco

Jag har smashbox LASH DNA, den ger löjligt långa vackra fransar

• blanchen

Mitt största problem är egentligen att de flesta mascaror lägger sig under ögonen efter ett tag. Så jag behöver en mascara som sitter som berget. Gör era tips det? Nån annan om har samma problem och som hittat en bra mascara?

• Tusselina

Vill du ha en som sitter bra och funkar till vardags och inte vill ha skarpa "vanliga" vattenfasta så är det ju just de du tar bort med vatten du ska ha. Man fattar inte hur mycket man verkligen behövde en sådan innan man använt i någon större utsträckning.
    Vad är det för problem du haft med dem? vilka har du provat?
    Det största problemet jag hittat mer är att de kan vara något sämre med volym, Har dock en High Impact curling mascara från Clinique som ger bra volym och inte flyttar sig en millimeter ens i rejält regn men går bort med varmt vatten. Den böjda borsten tar dock upp lite för mycket mascara i böjen, vet inte hur den är i icke curling varianten dock. 
    Oerhört viktigt att aldrig någonsin försöka ta bort dessa med en borttagning med olja i dock, då får du en tjärliknande smet som inte är av denna världen och värre än någon vattenfast mascara någonsin varit att ta bort. Utan varmt vatten (låt vattnet svälla på tuberna på fransarna) - eller vissa special bortagningar som inte har olja i. Cliniques Naturally Gentle remover funkar.

Annars om du bara har problem med att du får skuggor under ögonen med mascaror (och aldrig att de rinner från tårande ögon, regn etc. för då hjälper bara antingen tubmascarorna som tas bort med vatten eller traditionella vattenfasta) så är det oftast för att du har för feta produkter under ögat, alltså ögoncremé, foundation eller concealer är av fetare sort, då brukar det hända (de få gånger jag använder vanlig väljer jag fetare ögoncremé på natten och en av mer "serum-typ" på dagen innan smink)

• Fia 28

Yves Rochers maskaror är bland de få jag kan använda utan att få ögoninflammation. Har använt deras Luminelle i många herrans år, men nu har de förståss slutat med den. En annan som är nästan lika bra är deras Lash Plumping vattenfasta maskara.

• TessaLove

Jag har iofs aldrig varit med om att det lägger sig under ögonen. Bra tips är att lägga lite puder under ögonen...

• TessaLove

Jag har iofs aldrig varit med om att det lägger sig under ögonen. Bra tips är att lägga lite puder under ögonen...

• blanchen

Jag använder väldigt sällan några krämer eller produkter under ögonen till vardags. Dock verkar det som om mina fransar i sig för vissa mascaror att släppa. Eller huden under ögonen. Vad kan man använda där som motverkar det? Förutom puder? Vad gäller tubmascaror har jag provat: Blinc, Kanebo 38 grader, Fiberwig, Fiberwig volume lash, L'Oreal beauty tubes. Alla bra mascaror, men ingen som kändes wow. Volume lash från Fiberwig kändes super första gången jag provade den, men nu andra gången jag köpte den fick jag inte alls lika mycket volym av den. Har kikat lite på Cliniques Lash Power Mascara Long Wearing Formula och funderar på att testa den härnäst. Om jag skulle ranka de jag använt hittills år det nog bli Volume lash ändå som jag gillat bäst.

• Tusselina
    blanchen skrev 2013-01-30 10:51:26 följande:
    Jag använder väldigt sällan några krämer eller produkter under ögonen till vardags. Dock verkar det som om mina fransar i sig för vissa mascaror att släppa. Eller huden under ögonen. Vad kan man använda där som motverkar det? Förutom puder? Vad gäller tubmascaror har jag provat: Blinc, Kanebo 38 grader, Fiberwig, Fiberwig volume lash, L'Oreal beauty tubes. Alla bra mascaror, men ingen som kändes wow. Volume lash från Fiberwig kändes super första gången jag provade den, men nu andra gången jag köpte den fick jag inte alls lika mycket volym av den. Har kikat lite på Cliniques Lash Power Mascara Long Wearing Formula och funderar på att testa den härnäst. Om jag skulle ranka de jag använt hittills år det nog bli Volume lash ändå som jag gillat bäst.
    Lash Power är trevlig, men väldigt typiskt vardagsmascara - inte så mycket volymtryck i om man säger så, lite smidig borste. High Impact varianten är som sagt mer tryck i, kan inte lova för den med icke böjd borste dock, men vill du ha volym så ta inte Lash Power. Båda de jag provat från Clinique har varit väldigt bra i att sitta som berget och vara lätt att ta bort, men Lash Power har inte mycket till volym effekt alls. High Impact curling varianten har ordentlig volym (blir bättre efter en liten tids användning också) men man måste dra av i böjen noga för det inte ska bli för mycket. 

Har du fet hy kanske? eller har någon rengöring som gör fransarna i sig feta kanske? Förutom att undvika fetare ögonkrämer och foundations under och om det inte hjälper med lite transparent puder så kan en torrare concealer fungera att göra en torr bas, men det ser nog lite konstigt ut om du inte har mycket smink i övrigt på dig.  
  • rockaroll

MasterpieceMAX smular sig pyttelite, men inte förrän den suttit på under hela dagen. Blir aldrig kletig under ögonen av den.

• Millan83

L'oreal double extension beauty tubes. Den rödvita förpackningen. Hur bra som helst och sitter som berget. Tas bort med vatten. Den bildar små tuber runt fransarna och de ramlar av när de blir tillräckligt våta. Inget kladd alltså. Det ser ut som att fransarna ramlar av men det är bara dessa tuber!

• Trinn

Jag gillar MAC mascara. Den smälter inte bort och hamnar under ögonen och den är inte heller vattenfast.

• On top

Den enda som inte lägger sig under ögat på mig är Lancome Definicils. Den är inte vattenfast.

• Lijkan

Jag använder Lancome Virtuose. Inte vattenfast, men sitter som berget, ger långa fylliga fransar. Kostar över 200kr, men är värd varenda krona! :)

Svar på tråden Mascara som sitter