blanchen skrev 2013-01-30 10:51:26 följande:
Jag använder väldigt sällan några krämer eller produkter under ögonen till vardags. Dock verkar det som om mina fransar i sig för vissa mascaror att släppa. Eller huden under ögonen. Vad kan man använda där som motverkar det? Förutom puder? Vad gäller tubmascaror har jag provat: Blinc, Kanebo 38 grader, Fiberwig, Fiberwig volume lash, L'Oreal beauty tubes. Alla bra mascaror, men ingen som kändes wow. Volume lash från Fiberwig kändes super första gången jag provade den, men nu andra gången jag köpte den fick jag inte alls lika mycket volym av den. Har kikat lite på Cliniques Lash Power Mascara Long Wearing Formula och funderar på att testa den härnäst. Om jag skulle ranka de jag använt hittills år det nog bli Volume lash ändå som jag gillat bäst.
Lash Power är trevlig, men väldigt typiskt vardagsmascara - inte så mycket volymtryck i om man säger så, lite smidig borste. High Impact varianten är som sagt mer tryck i, kan inte lova för den med icke böjd borste dock, men vill du ha volym så ta inte Lash Power. Båda de jag provat från Clinique har varit väldigt bra i att sitta som berget och vara lätt att ta bort, men Lash Power har inte mycket till volym effekt alls. High Impact curling varianten har ordentlig volym (blir bättre efter en liten tids användning också) men man måste dra av i böjen noga för det inte ska bli för mycket.
Har du fet hy kanske? eller har någon rengöring som gör fransarna i sig feta kanske? Förutom att undvika fetare ögonkrämer och foundations under och om det inte hjälper med lite transparent puder så kan en torrare concealer fungera att göra en torr bas, men det ser nog lite konstigt ut om du inte har mycket smink i övrigt på dig.