Hitta på med en 2-åring - tips??
Vad kan man hitta på med en 2-åring på helger etc, någon som har tips?? Vår 2-åring blir så otroligt uttråkad hemma (eller när jag inte orkar leka samma lek längre för 175:e gången ;-D) och bara skriker och gnäller. Gå ut till lekpark - då springer han iväg ut mot vägen och börjar gallskrika och sparka när jag bär tillbaka honom. För att inte tala om när jag ska sätta honom i vagnen igen - då vrålar han så det ekar en km bort Åka och hälsa på vänner - går inte eftersom de flesta inte har det barnsäkrat hemma. Åka på lekland - stor risk för förkylning, magsjuka etc. Ut och gå med vagnen funkar inte heller längre, han tröttnar efter 10 min och då är det gallskrik igen
Åka in till stan och gå i affärer, eller gå på café, kan man ju bara drömma om..
Han vill alltid springa omkring och riva ner saker eller något annat olämpligt, och när man tar bort honom så kommer dessa hysteriska utbrott.
Bebisar är så enkelt, och när de blir 3-4 år har de väl lugnat sig lite och de flesta aktiviteter är ju från 3 år (sagostunder på bibliotek etc). Men vad gör man med en 2-åring som bara fladdrar omkring överallt och aldrig kan sitta still eller förstå vad som är farligt/olämpligt?? Tips snälla! Vi kan gärna vara hemma, men behöver fler aktiviteter. 2-åringar kan ju varken lägga pussel, rita osv. Film/TV gillar han inte heller (sitta still = urtrist )