• FelixW

Vita "finnar" runt munnen

Hej, för 1 år sedan så var jag och åkte skidor. Jag åt en del choklad och det var kallt ute så jag började få massa små finnar runt munnen och mellan hakan och munnen. Jag klämde dem (inte så smart) och det blev jättetorrt och blev sprickor i huden. Det gick tillslut bort  och huden blev normal igen. Men detta kommer tillbaka väldigt ofta, ca 1 gång per månad. Dock inte lika kraftigt som innan. Men nu 1 år efter så har det kommit tillbaka rätt kraftigt (nästan samma datum). Jag har försökt att ta bort dem med pincett, men de kommer ändå tillbaka. Skillnaden nu är att jag INTE har varit på skidresa och jag har inte ätit något sött på 1 månad och jag tvättar mig med oparfymerad tvål varje morgon och kväll, jag har ingen aning vad det är för något, det brukar oftast försvinna efter 3-5 dagar, men det är väldigt jobbigt när det kommer tillbaka hela tiden. Hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-30 14:08
    Min hud blir även väldigt känslig i det området och blir rött och irriterat. Jag har en bild ifall det hjälper, i49.tinypic.com/2ns5jch.jpg

• Svar på tråden Vita "finnar" runt munnen
  • U never saw me

Eftersom det först kom i samband med skidsemestern så skulle jag tippa på att din hy är torr och att den försöker överkompensera genom att producera mer fett. Om du inte använder ansiktskräm så kanske du ska prova det. Och sluta använda tvål i ansiktet, det torkar ut. Köp en ansiktsrengöring istället.

Svar på tråden Vita "finnar" runt munnen