vad krävs för kontaktförbud?
Hej, vet inte riktigt hur det hela går till.. men för 1½ vecka sedan så blev jag skallad, nertryckt på marken utanför min bostad, upptryckt mot en vägg för att han skulle få mina nycklar, och allmänt utskämd då han skrek i området där jag bor att jag tar droger och röker på hela tiden.. även om jag är starkt emot droger och felanvändning av mediciner.. Allt detta gjordes av min dåvarande pojkvän. och det är inte första gången det hände. första gången så lovade han på sina barn att inte göra om det. och under hela vårat förhållande har han varit liiiite för hårdhänt helt enkelt.. så jag lämnade honom, och en snäll busschaufför hjälpte mig att komma ifrån mitt ex när han återigen tryckte upp mig mot en vägg mitt i stan där bussarna går ifrån.
jag anmälde detta då jag fick lov att ringa 112 då jag helt ärligt var orolig för mitt liv.
men efter helgen förra veckan tog jag bort anmälan, och tänkte att han skulle låta mig vara ifred. Men då jag gick ut i fredags så stod han där ute och väntade, trots att han väl visste att jag var där inne (tack vare facebook ), han har smsat-ringt- försökt få komma hem till mig osv..
jag har hittills varit snäll, men jag klarar inte av att känna mig förföljd och iaktagen.. även om jag la ned anmälan, tror ni att det här räcker för att få kontakt förbud?