• Anonym (Olycklig ibland.)

jag hatar min man!!!

Är så arg och ledsen och upprörd och framförallt trött på min man.. Han är för de första en sån typ att så fort jag blir arg på honom för han gjort något fel eller så, då vänder han situationen och blir ännu argare på mig och kan ge mig kalla handen flera dagar..

För de andra så är han för hård och sträng mot vår son på 2 år.. Han kan ge honom en smäll på handen eller ta hårt i hans arm och "knuffa" bort honom när han inte gör som min man vill..
    Han är lat och jag får alltid gå och göra frukost till honom. När han än är hungrig så ropar han på mig "Jag är hungrig" och de slutar med att jag går och gör något att äta till honom för att undvika bråk.. 

Är han arg på mig blir han ofta lätt irriterad på barnen också.. Har ett spädbarn på 2 månader också. honom kan han gunga så häftigt att jag tror han ska ha ihäl honom ibland.. Ofta om jag ber att han lämnar över barnet till mig så vägrar han. (Bebisen måste ju lära sig)!!!!!!!!!!

Jag ska helst inte gulla för mycket med barnen och inte trösta den store ifall han är ledsen. Och om han är anledningen till att sonen gråter så försöker jag förstöra deras relation till varandra genom att trösta honom..

Min man har bra sidor också iofs men jag tror de är dags nu.. Dags att jag står på egna ben.. Dags att jag lämnar.. Men vet inte riktigt hur.. Dels har jag ju barnen att tänka på också.. Om jag inte är där och stoppar honom alltid, vem vet hur långt de kan gå då!? 

Idag hittade jag i hans mobil en tjejs nummer som han sparat som sin kompis bror.. Jag går under.. Mår så dåligt.. Tror de va droppen som fick bägaren att rinna över..

Vissa dagar när han är glad känner jag mig så lycklig och som allt är så underbart och då känns de verkligen som allt de dåliga är jag som överdriver situationer.. 

Hur ska jag kunna lämna honom? Hur ska jag klara mig själv med två små barn?! Var ska jag ta vägen?

Han har hotat så många gånger att lämna mig när vi bråkat om barnen.. Varje gång känner jag mig så förvirrad... Gud så skönt att slippa honom å ena sidan.. Men å andra sidan, hur ska jag leva utan honom?             

Innan ni dömmer mig för att skaffa barn med honom så va de ett samtal vi pratade mycket och ofta om innan jag gick med på att sluta med p-piller.. Och han va då på samma våglängd som jag.. De har urartar sen jag blev gravid andra gången....

Nu sitter han och myser med bebisen och gosar så snällt och fint med honom.. Och skrattar med stora sonen.. 

GE MIG STYRKA OCH MOD!! Jag orkar inte mer..
    Utåt sätt är vi den perfekta familjen. Alla i släkten tror vi är så lyckliga och har ett perfekt äktenskap.. Hur ska jag våga bryta den fasaden? Vad ska folk säga om att vårt äktenskap inte höll?

Jag skäms så oerhört mycket..          

• Svar på tråden jag hatar min man!!!
  • Anonym (!!!)

Lämna idioten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! För dina barns skull om inte annat. Skit i att alla tycker ni är perfekta familjen för han är banne mig inte den perfekta mannen eller pappan!!!

• Pluppisarna

Bara lämna honom och börja om det finns snälla män där ute. Du har bara haft lite otur. Hjärta Inget att skämmas för

äntligen 6 barns mamma <3
  • fläta

Så droppen är att han har en annan tjejs nummer i mobilen? Jag måste säga att det väger lätt jämfört med att han skakar er bebis och uppträder våldsamt mot er tvååring. Vad är det för styrka som krävs för att lämna en sadistisk skithög? Jo, den som behövs för att lyfta två ungar och öppna en ytterdörr. 

Sluta skämmas och börja agera. Ta kontakt med din familj eller någon vän som kommer hem till dig och närvarar medan du plockar ihop de saker ni behöver, och säg till fanskapet till karl att nästa samtal han kommer att ha med någon kommer att äga rum på polishuset.  

• sagström

Lämna honom. Det kommer lösa sig.

Du vill inte att dina barn ska växa upp och se dig ta massa skit från honom, vad får de för syn på förhållanden? Vad får se för syn på hur man behandlar kvinnor/uppfostrar barn?

• Anonym (var iskall)

Du kommer må så mycket bättre om du kan lämna honom.
    Det enda som behövs är att du är 100% säker på att det är det du vill samt att du måste vara iskall.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• fläta
    Anonym (var iskall) skrev 2013-01-30 15:01:50 följande:
    Du kommer må så mycket bättre om du kan lämna honom.
    Det enda som behövs är att du är 100% säker på att det är det du vill samt att du måste vara iskall.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    100 % säker på att hon vill? Vad spelar det för roll vad hon vill och inte? Hon har ju ett föräldraansvar för sina barn som båda blir illa behandlade av den där mannen. 
  • Spartacus

vill du vara lycklig eller olycklig?

där har du svaret...

vet att det är svårt när man ahr barn ihop eller oroar sig för hur han ska agera mot barnen,
    men bara det I SIG är ju ännu en anledning att lämna och försöka få vårdnaden om barnen kanske?

vem vet? han kanske inte ens försöker få vårdnaden om han är ointresserad pappa och dessutom lat?       

• Anonym

Men du vet ju själv vad du vill. Vet du, du kommer att må så mycket bättre utan honom! Han är våldsam!  Våldsam mot ERA barn! Gå så fort du kan, säger jag!  

• Anonym

Aga är inte tillåtet i Sverige

• Anonym (var iskall)
    fläta skrev 2013-01-30 15:04:08 följande:
    100 % säker på att hon vill? Vad spelar det för roll vad hon vill och inte? Hon har ju ett föräldraansvar för sina barn som båda blir illa behandlade av den där mannen. 
    Om man inte är 100 % säker så är det lätt att bli manipluerad.
    Tro mig, det är betydligt lättare att lämna någon och inte gå tillbaka OM det är vad man VILL!
  • fläta
    Anonym (var iskall) skrev 2013-01-30 15:16:33 följande:
    Om man inte är 100 % säker så är det lätt att bli manipluerad.
    Tro mig, det är betydligt lättare att lämna någon och inte gå tillbaka OM det är vad man VILL!
    Ja, det är det säkert. Jag ser ingen anledning att ifrågasätta det. Men även den som inte vill lämna sitt as till man måste göra det när mannen äventyrar barnens säkerhet. Förstås. 
  • ExitSong

Hej TS,

det är förståeligt att du tvekar på ett personligt plan. I i stort sett alla förhållanden finns det bra saker, annars skulle man inte ha kommit så långt, vore allt bara dåligt skulle man ju gå direkt. Dessutom är alla människor komplexa och inte som i Disneyfilmer antingen goda eller onda. Däremot tycker jag att du är skyldig att gå för dina barns säkerhet.

Att "gunga" en 2 månaders bebis på det viset kan mycket väl leda till shaken baby-syndrome (om du inte vet vad det är så googla det, när jag jobbade inom vården fick vi tyvärr se allt för många fall av det och det behöver inte vara så grovt våld) En 2 månaders är inte stabil i nacken heller!

Ett annat faktum är att våld tenderar att öka för att man flyttar fram sina egna gränser. För något år sedan skulle han säkert aldrig ha tyckt det var ok att ta ett hårt tag i ert stora barns arm eller att gunga en bebis för hårt! Du måste för dina barns skull lämna, eller i annat fall åtminstone gå till en parterapeut som kan tala om för honom vad han gör, han tycks ha blivit fartblind.

Lycka till!

Svar på tråden jag hatar min man!!!