Jobb - personligt brev
Hej alla!
Ska nu söka ett jobb som lastbilschaufför och undrar om jag kan skriva såhär eller om jag ska ändra på något.
Mitt namn är _______________ och såg er annons att ni söker lastbilschaufförer och det väckte mitt intresse. Då jag inte har några problem med att komma i kontakt med okända människor ser jag detta som en bra plats att utvecklas på.
Mina tidigare erfarenheter som lastbilschaufför är att jag har kört bredtransporter men har även blivit en del trailerkörning. Jag har även kört följebil åt tung och bredtransporter.
Jag är duktig på att sammarbeta och är lika effektiv både i grupp som att arbeta ensam. Är noga med att lyssna aktivt och följa de instruktioner som ges för att utföra ett bra arbete. Är social, pålitlig och punktlig. Tar mitt ansvar på fullt allvar och sätter alltid arbetet i första hand.
Jag lever ihop med min sambo och 1 barn. Mina intressen är natur, sport. På våren/sommaren är jag aktiv på ________________ med att arbeta i en av försäljningskioskerna.
Min målsättning är att få arbeta på ett företag där möjligheterna att utvecklas är stora. Då jag även har truckkort kan jag bidra med dessa tjänster.
Om det skulle behövas så är jag redan tillgänglig som chaufför idag, men även på andra arbetsuppgifter.
Jag ser fram emot att få komma på ett personligt besök där jag kan berätta mer om mig själv.
Med vänlig hälsning __________