• diablo78

Jobb - personligt brev

Hej alla!
    Ska nu söka ett jobb som lastbilschaufför och undrar om jag kan skriva såhär eller om jag ska ändra på något.

Mitt namn är _______________ och såg er annons att ni söker lastbilschaufförer och det väckte mitt intresse. Då jag inte har några problem med att komma i kontakt med okända människor ser jag detta som en bra plats att utvecklas på.

Mina tidigare erfarenheter som lastbilschaufför är att jag har kört bredtransporter men har även blivit en del trailerkörning. Jag har även kört följebil åt tung och bredtransporter.

Jag är duktig på att sammarbeta och är lika effektiv både i grupp som att arbeta ensam. Är noga med att lyssna aktivt och följa de instruktioner som ges för att utföra ett bra arbete. Är social, pålitlig och punktlig. Tar mitt ansvar på fullt allvar och sätter alltid arbetet i första hand.

Jag lever ihop med min sambo och 1 barn. Mina intressen är natur, sport. På våren/sommaren är jag aktiv på ________________ med att arbeta i en av försäljningskioskerna.

Min målsättning är att få arbeta på ett företag där möjligheterna att utvecklas är stora. Då jag även har truckkort kan jag bidra med dessa tjänster.

Om det skulle behövas så är jag redan tillgänglig som chaufför idag, men även på andra arbetsuppgifter.

Jag ser fram emot att få komma på ett personligt besök där jag kan berätta mer om mig själv.

Med vänlig hälsning __________

• Svar på tråden Jobb - personligt brev
  • Harmagedon

Det ser jättebra ut. Jag antar att tjänsten kräver olika körkortsklasser o andra certifieringar som du skrivit i ditt cv att du har. Mitt tips är ändå att du lyfter fram de viktigaste redan i brevet. Ange gärna redan i brevet hur lång erfarenhet du har.

• Schack73

Det är svårt att säga då jag inte läst annonsen men jag tycker det ser bra ut. Skicka det Glad

• Ripper500

Jg tycker det känns långt tyvärr.
    Ta bort och ändra om väckt mitt intresse.
    Skriv att du istället är väldigt intresserad.

Ta bort hela meningen med okända människor. Låter konstigt.

Skriv nåt istil med att du är socialt utåtriktat och tycker om att träffa nya människor.

Formulera om sammarbete till något annat.
    Som ex. Fungerar mycket bra i team/grupp men likväl självständigt.

Ex. Har stor ansvarskänsla och värdesätter mina kunder och företaget jag arbetar på.

Finns mycket tips på internet.

Den första meningen ska fånga intresse.
    Ex. Drivstark erfaren lastbilschaufför med mycket att erbjuda er som företag.

• Eleonor01

Om det är ett mindre åkeri så gå dit å lämna din ansökan istället så får du personlig kontakt direkt.

• diablo78

Tackar för svaren och det kanske inte ser långt ut när man skrivit det på ett a4.

• Schack73
    diablo78 skrev 2013-01-30 19:18:50 följande:
    Tackar för svaren och det kanske inte ser långt ut när man skrivit det på ett a4.

Det är inte för långt, oroa dig inte för det Glad
  • diablo78

Det är ett av våra största brygger. Samma företag söker även truckförare och lagerarbetare. Kan jag använda ungefär samma brev men bara ändra om lite för just det arbetet.

• MissStrawberry

Hej
    Jag tycker att ditt personliga brev är okej, men det finns en del du kan ändra på för att göra det ännu bättre!
    Det blir lite stolpigt när man läser det och du skulle skulle kunna framhäva dig själv ännu mer , våga vara lite kaxig. Om du ger mig en stund kan jag kolla på det och inboxa dig ett annat förslag.

När det finns flera jobba på samma företag är det lite klurit hur de personliga breven ska skrivas och är beroende av vem som gör rekryteringen. Är det samma person som står som ansvarog eller helt olika avdelningar?

• KristenTjej84

Om du använder lite mer mellanslag så blir det bättre, istället för att ha allt i en endaste stor text bunt..
    bara ett tips, annars ser det jättebra ut!

• diablo78
    MissStrawberry skrev 2013-01-30 20:59:54 följande:
    Hej

Jag tycker att ditt personliga brev är okej, men det finns en del du kan ändra på för att göra det ännu bättre!

Det blir lite stolpigt när man läser det och du skulle skulle kunna framhäva dig själv ännu mer , våga vara lite kaxig. Om du ger mig en stund kan jag kolla på det och inboxa dig ett annat förslag.

När det finns flera jobba på samma företag är det lite klurit hur de personliga breven ska skrivas och är beroende av vem som gör rekryteringen. Är det samma person som står som ansvarog eller helt olika avdelningar?

Jag väntar med spänning på svaret.

Det är inte samma ansvarig på alla tjänstdrna.
  • MissStrawberry
    diablo78 skrev 2013-01-30 21:28:07 följande:

Jag väntar med spänning på svaret.
    Det är inte samma ansvarig på alla tjänstdrna.

skickat. =)
  • Sidika
    KristenTjej84 skrev 2013-01-30 21:03:53 följande:
    Om du använder lite mer mellanslag så blir det bättre, istället för att ha allt i en endaste stor text bunt..
    bara ett tips, annars ser det jättebra ut!

mellanslag? är det styckesindelning du är ute efter kanske? antagligen har ts det men texten har blivit ihopklumpad när hon skrev inlägget...eller ts?

som redan skrivet är det där med okända människor konstigt formulerat tycker jag.

saknar också hur lång erfarenhet och kanske lite mer ingående om hur de tidigare arbetena sett ut.

utbildning? kan vara intressant vad du har för utbildning även om du inte läst just till lastbilschaufför kan det vara av intresse om du gått gymnasiet överhuvudtaget.

sen det där om försäljningskioskerna undrar jag om det är relevant över huvudtaget?

Lycka till :)

Svar på tråden Jobb - personligt brev