Inser att livet rinner undan. Tips på hobbies?
Tur man är så jäkla positiv?
Över 40 och bränd på kärleken?
Synd, för jag hann inte med den.
Så, skit i handarbeten, finns det andra saker vi medelålders kan syssla med?
Tur man är så jäkla positiv?
Över 40 och bränd på kärleken?
Synd, för jag hann inte med den.
Så, skit i handarbeten, finns det andra saker vi medelålders kan syssla med?
Man är inte bränd för att man är över 40. Har en bekant, 40+, som nyligen hittat kärleken.
Vad du kan ha för hobbyn beror nog mera på vad du är intresserad av än hur gammal du är.
Jag hade tänkt föreslå stickning eftersom det är det jag själv sysslar med (jag är 33 om du undrar). Men vad är du intresserad av?
Geocaching. Titta på geocaching.com. Vuxna leker skattjakt .Allt du behöver är en GPS. Frisk luft, använda hjärnan. Man kommer ut när det är trist väder, allt från bekväm citypromenad till att åla i gruvhål.. Man kan träffa folk på event men det är väl mest en hobby att göra ensam eller med en vän. Om man löser mysterys kan man lätt bli besatt....
Du kan ju alltid samla på mynt eller börja hålla på med lite musik. Varför inte fotografera ute? Får sig en härlig promenad och även åka iväg en stund bara för att ta lite kort. Annars är ju fiske rätt avslappnande dock krävs det ju bra med tålamod och man lär sig känna sig själv.
Jag har börjat en ny hobby! Det är sjukt rolig och spännande och jag utövar den helt seriöst, så det här är inget jag säger bara för att få dig på bättre tankar...eller, jo det vill jag ju också...men ja, du fattar :) Hittade en gammal bok från 80-talet när jag var husvakt åt svärmor "Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning" av Dale Carnegie. Blev så fängslad att jag lusläste den och skrev ner allt och pluggade in det mesta utantill. Sen utövar jag allt i praktiken när jag är ute bland folk. Det har resulterat i att jag tex "samlar" leenden av folk, det vill säga, försöker "lura" av dem ett leende på olika vis, vanligtvis genom att ge dem mitt allra mest strålande leende först ;) Alltså detta har resulterat i ett antal nya vänner, te.x den 80- åriga grannstaten som jag bott granne med i 1 år utan att ha hälsat på ens innan, massa nya kunskaper, ett ökat självförtroende så in i bomben, gladare humör och massa annat bra :) hett tips! Och du, kärleken finns där ute, jag lovar ;)
Börja rida :) Hästar är nog den bästa hobby som finns :)
Träning, mindfulness eller kanske resa? Har vänner som runt 40 (+) har funnit den stora kärleken
Klättra (berg?) hoppa fallskärm, scrapbook, matlagning, vinresor, konst, musik, världen har mycket att erbjuda, varför inte mc kort??
Läsa en rolig kurs på universitet eller högskolan.