• seandra82

bästa sättet o klippa en 10 mån bebis naglar

hur gör man , vi klippte naglarna på henne igår o det ord o inga visor från henne  , .. men det är ju ett måste hon river sig i huvudet  o hon är expert på att hitta minsta lilla nagel som har lite nagel kvar o riva sig + river mig o sin pappa o andra i våran närhet . efteråt såg hon ut som ett åskmoln o arg va hon . försökt avleda men saxen o filen är samtidigt väldigt intressant o skall gärna inspekteras 

så hur gör man en slagsmålfri o skrikfri klippning av naglar hon verkligen hatar detta moment

• Svar på tråden bästa sättet o klippa en 10 mån bebis naglar
  • Notperfect

Nu vet jag inte vad dem heter men vi använder en "tång" som knipsar av naglarna. Vår son var likadan i början. Blev rasande när vi skulle klippa hans naglar. Så jag införde det som rutin efter badet varje kväll. Nu sitter han lugnt och stilla och tittar på. Ska tillägga att hans naglar växer som ogräs, vi klipper dem alltså varje kväll, han lyckas ändå riva sig i ansiktet.

• Rani
    Pineapple skrev 2013-01-31 08:35:58 följande:
    Klipp när hon sover!

• Regnig måndag

Man klipper när de sover.
    Sen gör man som med katter, man vänjer dem långsamt genom att börja med att bara klippa en enda nagel och lite grann och det fortsätter man med varje dag. Konsekvent.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • nozpa

Vi mutade. Hon satt i tripptrappstolen och åt något hon tyckte var gott. Oftast tomat.. Då gick det kanon.
    När hon blev äldre klippte vi i badet när hon lekte med vattnet. 

• Regnig måndag
    Notperfect skrev 2013-01-31 08:44:36 följande:
    Alla barn kan kanske inte få naglarna klippta när de sover. Vår son hade vaknat direkt.
    Nä men vissa, det är förslag som du kanske(?) kan läsa.

Vad är ditt förslag?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • rockaroll

När sonen var liten klippte jag när han sov. Nu klipper jag när han äter välling på kvällen, för då sitter han som ett tänt ljus. :)

• pluvdo

Nu är sonen drygt 2½ så nu funkar det fint med mutor, men när han var yngre så gick det bäst om jag sjöng. Han var ändå verkligen inte förtjust i att klippa naglarna, men det gick. Bara hålla fast och klippa. Använder oftast nagelknips eller vad det nu heter eftersom det känns lättare att hamna rätt med den än med en sax.

• annakarin75
    pluvdo skrev 2013-01-31 09:22:18 följande:
    Nu är sonen drygt 2½ så nu funkar det fint med mutor, men när han var yngre så gick det bäst om jag sjöng. Han var ändå verkligen inte förtjust i att klippa naglarna, men det gick. Bara hålla fast och klippa. Använder oftast nagelknips eller vad det nu heter eftersom det känns lättare att hamna rätt med den än med en sax.
    Instämmer, tycker också det känns lättare med en sån än med en sax. 
  • Notperfect
    Regnig måndag skrev 2013-01-31 08:48:29 följande:
    Nä men vissa, det är förslag som du kanske(?) kan läsa.

Vad är ditt förslag?
    Läs ovan!
  • pluvdo
    annakarin75 skrev 2013-01-31 09:45:45 följande:
    Instämmer, tycker också det känns lättare med en sån än med en sax. 
    Enda nackdelen är att man nog kommer in längre med dem, så man får vara lite försiktigare så sett.
Svar på tråden bästa sättet o klippa en 10 mån bebis naglar