• Anonym (undresköterska)

hjälp med personligt brev Undersköterska

Försöker skriva ett personligt brev men behöver hjälp att få det bra och tips om det är något jag ska till lägga. Är även dyslextiker så behöver även hjälp med stavning, skilje tecken.

Hej Bor i xxx med min sambo och våra  barn. Såg er annons i platsbanken att ni sökte en undersköterska. Att jobba natt skulle passa mig och min familj. Är utbildad undersköterska och har jobbat några år inom äldrevården. Tycker om att jobba med människor och får intryck att de även gillar mig.

Jag är lugn, utåtriktad har lätt att ta kontakt med andra människor. Är öppen trevlig, glad och med positiv inställning på livet. Behandlar alla människor med respekt.    jag är pålitlig, vill att folk ska lita på mig.
    Är företagsam och får saker gjorda.
    Kan börja jobba när som helst.
    Ser fram emot att få komma på intervju som förhoppningsvis leder till en anställning.

Med vänliga hälsningar xxx

Hoppas någon vill hjälpa mig vill så gärna ha det här jobbet så brevet måste bli perfekt. 

• Svar på tråden hjälp med personligt brev Undersköterska
  • Ninni4

Tycker det låter bra som du skriver.
    Vad står det i annonsen att dom söker för person, eller vilka egenskaper tycker dom e viktiga? Kanske du redan har fått med men försök utveckla det om det går. På vilket sätt är du pålitlig, flexibel eller vad det nu kan vara.
    Lycka till!

Det här står det i annonsen
    Arbetsuppgifter
    Omvårdnadsuppgifter, medicinhantering och viss dokumentation.

Kvalifikationer
    Undersköterskeutbildning.

Vi ser gärna att du är en trygg och positiv person, gärna med erfarenhet från både äldre-och sjukvård då vi har kvalificerade delegerade uppgifter att utföra under natten.

Att du har intresse av äldrevård samt förmåga och vilja att sätta den enskilde brukaren i centrum.

Kan du samarbeta, ta egna initiativ och ställa om till nya förutsättningar när så krävs?

Då kan Du vara den vi söker!

Tillträde
    1 April 2013

Sysselsättningsgrad
    75% tillsvidareanställning. Arbetstiden är schemalagd 20.45-07.15

Lön
    Individuell lönesättning. kollektivavtal tillämpas.

Jag är pålitlig därför jag kommer i tid, gör det jag blir tillsagd, och det jag säger jag ska göra. glömmer inte att ge brukarnas deras medicin och är det något jag undrar över så frågar jag.

Flexibel jag har inga problem att ex få en ändrad rutt pga att en är medarbetare är sjuk. kan arbeta både i grupp och självständigt.    

• Mylla

Det finns ju förbättringar att göra, rent språkligt.  Jag kan förklara det men det är nog lättast att jag skriver om det som jag tycker. Fast det betyder inte att det inte kan bli ännu bättre, jag är ingen expert på detta.

Hej!

Jag söker tjänsten som undersköterska. Jag är utbildad undersköterska och har jobbat några år inom äldrevården. 
    Att jobba med människor passar mig och jag har lätt för att få kontakt. Jag har ett bra bemötande och behandlar alla människor med respekt.  

Jag är pålitlig, företagsam och självgående. Har en positiv syn på livet och letar hellre lösningar än problem.

Det är möjligt för mig att börja arbeta direkt. Nattarbete passar mig som person och även bra in i familjepusslet här hemma.

Ser fram emot att få komma på intervju som förhoppningsvis leder till en anställning.

Adress,

telefonnummer  

Mylla skrev 2013-01-31 12:12:17 följande:
    Det finns ju förbättringar att göra, rent språkligt.  Jag kan förklara det men det är nog lättast att jag skriver om det som jag tycker. Fast det betyder inte att det inte kan bli ännu bättre, jag är ingen expert på detta.

Hej!

Jag söker tjänsten som undersköterska. Jag är utbildad undersköterska och har jobbat några år inom äldrevården. 
    Att jobba med människor passar mig och jag har lätt för att få kontakt. Jag har ett bra bemötande och behandlar alla människor med respekt.  

Jag är pålitlig, företagsam och självgående. Har en positiv syn på livet och letar hellre lösningar än problem.

Det är möjligt för mig att börja arbeta direkt. Nattarbete passar mig som person och även bra in i familjepusslet här hemma.

Adress,

telefonnummer  

Tack det känndes jätte bra. Men ska man ha med att man kan börja jobba närsom helst när det står datum när tjänsten börjar?
  • Mylla
    Anonym (undresköterska) skrev 2013-01-31 12:24:17 följande:
    Tack det känndes jätte bra. Men ska man ha med att man kan börja jobba närsom helst när det står datum när tjänsten börjar?

Det är väl inte fel, det kan ju vara bra att veta att du är flexibel ifall det behövs ändras introduktionsturer eller så, men du kan ju uttrycka det som att du har möjlighet att börja tidigare ifall det skulle behövas.

• sötare

Utveckla varför det passar dig att jobba med människor, på vilket sätt du är företagsam,pålitlig och självgående.
    Tänk dig som de skulle fråga det till dig på intervjun. 

• Stellas

Jag böhever hjälp att skriva min presonliga brev jag kan inte så bra

Svar på tråden hjälp med personligt brev Undersköterska