• Anonym (problem!!)

Bostadsbidrag - ej ensam på adressen.

Har ett lite ovanligt problem. Ska få barn när som helst och är ensamstående. Ska söka bostadsbidrag när mitt barn är fött. Men häromdagen upptäckte jag att det står en man skriven på min adress, på samma lägenhetsnummer som mig!! Jag har bott här i flera år, har aldrig fått någon post till honom och ingen har sökt honom här.Det finns inget telefonnummer registrerat på honom så jag kan inte ringa till honom och fråga varför han står skriven här när han inte bor här! 

Har ringt skatteverket och anmält detta och på deras inrådan även skickat ett brev där jag skriftligen anmäler att jag vill ha en utredning av detta. Men hur gör jag nu med bostadsbidraget? Ni kommer ju se att det står någon mer skriven på min adress och då kan jag ju inte söka som ensamstående?? Oroar mig väldigt mycket då de där tusenlapparna är viktiga för mig...

• Svar på tråden Bostadsbidrag - ej ensam på adressen.
  • Försäkringskassan

Hej!

Sök bostadsbidrag ändå, skulle det komma fram att han är folkbokförd på din adress så kan du ju bevisa för oss med underlag från Skatteverket att det pågår en utredning att få honom bortskriven från adressen. Kan ju även vara så att utredningen är klar innan vi ska besluta om ditt bostadsbidrag.

Häslningar
    Felicia, handläggare

Svar på tråden Bostadsbidrag - ej ensam på adressen.