• Aimee68

Nån med sköldkörtelproblem eller hjärntumör som har hård hud på stortån och lite nedanför?

Kanske en konstig fråga men undrar då jag alltid har hårdare hud just på stortån och strax nedanför. Hur mkt jag än filar och sköter mina fötter så återkommer det snabbt hårdare hud just där. Min zonteurapet menar att jag har problem med sköldkörteln då det finns tydliga kristaller och gör grymt ont just på det område som motsvarar sköldkörteln. Jag försöker få klarhet i hur min kropp mår då jag utreds för mina symptom. Enl läkaren ligger jag inom referensvärdet dock..
    Har även ett meningiom, en godartad tumör i hjärnan som är förkalkad och ska enl läkaren inte vara aktiv längre. Jätteskönt besked men man undrar ju om man vågar släppa detta till hundra procent och jag undrar därför om någon med nån av dessa sjukdomar även har problem med hårdare hud under fötterna. Säkert nån som tycker det låter jätteskumt att fråga så här men jag gör det ändåGlad

• Svar på tråden Nån med sköldkörtelproblem eller hjärntumör som har hård hud på stortån och lite nedanför?
  • Anonym (Abc)

Jag har inte någon av de sjukdomarna vad jag vet men har tänkt undersöka sköldkörtlarna då jag har en del besvär som när jag googlat alla verkar vara symptom på sköldkörtelproblem (men det finns ju typ 100 symptom så det kan ju vara en slump). Men jag har i alla fall en konstig förhårdnad ovanpå foten som inte går att få bort. Den dök upp där för några år sedan och har sedan suttit där och det spelar ingen roll om jag filar eller smörjer, det blir ingen förändring. Är som ett område lite större än en femkrona och torrt och hårt.

• Aimee68

ok vart på foten sitter det? Det sägs ju att foten speglar människans välmående el nåt;)

• Anonym

Sluta fila. Ju mer du filar, dessto hårdare hud kommer tillbaka, så fungerar hunden.

• Anonym (123)

Har nog lite extra hård hud där du menar. Det knastrar rejält när hon gör zoonterapi just där. och jag har problem med min sköldkörtel och äter Levaxin mm.

Att läkaren säger att värdena är inom referens är eg bara bullshit..ring och be om provsvaren, finns viss risk för att läkaren är ouppdaterad kring detta med TSH osv.  

• Anonym (Abc)

Min förhårdnad sitter typ mellan mitt på vristen och fotknölen. De problem som jag har upplevt som alla kan vara symptom på sköldkörtelproblem är dels ledvärk i typ alla leder (läkare undersökte reumatism men det var det inte), extrema svettningar på natten (sådär att jag vaknar med en stor svettring på nattlinnets bröstkorg) och hemskt graviditetsillamående. De testade sköldkörteln när jag var gravid senast och då låg jag precis innanför gränsvärdena men vad jag förstått här på forumet så använder sig de "riktiga experterna" på sköldkörtelproblematik av andra gränsvärden än övriga sjukvården så jag har tänkt kolla upp det där igen.

• Lajkie

Men Gud vad knäppt. Och vad roligt att jag ramlade in här. Ja jag har både hypothyreos och stora problem förhårdnader på stortårna.

• Aimee68
    Anonym (123) skrev 2013-01-31 23:14:28 följande:
    Har nog lite extra hård hud där du menar. Det knastrar rejält när hon gör zoonterapi just där. och jag har problem med min sköldkörtel och äter Levaxin mm.

Att läkaren säger att värdena är inom referens är eg bara bullshit..ring och be om provsvaren, finns viss risk för att läkaren är ouppdaterad kring detta med TSH osv.  

Hur intressant som helst!! Ja jag ska ringa och be om provsvaren.

Anonym (Abc) skrev 2013-02-01 05:45:38 följande:
    Min förhårdnad sitter typ mellan mitt på vristen och fotknölen. De problem som jag har upplevt som alla kan vara symptom på sköldkörtelproblem är dels ledvärk i typ alla leder (läkare undersökte reumatism men det var det inte), extrema svettningar på natten (sådär att jag vaknar med en stor svettring på nattlinnets bröstkorg) och hemskt graviditetsillamående. De testade sköldkörteln när jag var gravid senast och då låg jag precis innanför gränsvärdena men vad jag förstått här på forumet så använder sig de "riktiga experterna" på sköldkörtelproblematik av andra gränsvärden än övriga sjukvården så jag har tänkt kolla upp det där igen.

Ok en fråga tillFlört in eller utsidan? Vad tjatig jag är.. Får kolla både på båda ställena.

Lajkie skrev 2013-02-01 06:00:11 följande:
    Men Gud vad knäppt. Och vad roligt att jag ramlade in här. Ja jag har både hypothyreos och stora problem förhårdnader på stortårna.

Eller hur, ja men det verkar ju faktiskt ha ett samband. Jätteintressant.

Tack för era svarSolig

• Mayen

Jag har haft en hemangioblastom som opererades bort 2008, men inga "fotproblem"

• Aimee68
    Anonym (Abc) skrev 2013-02-01 10:08:51 följande:
    Utsidan

ok. Hittar inget med zonterapipunkter där:/
    Mayen skrev 2013-02-01 11:31:11 följande:
    Jag har haft en hemangioblastom som opererades bort 2008, men inga "fotproblem"

Ok, vad jobbigt. Mår du bra idag?
  • Anonym (123)
    Aimee68 skrev 2013-02-01 12:12:59 följande:

Om jag fattar rätt så kan det var livmoder och äggstockar som ligger där.
  • Anonym (123)
    Aimee68 skrev 2013-02-01 12:12:59 följande:

Du vet förresten ingen bra sida som visar punkterna på ett lätt sätt (gärna svenska)
  • Edvina

Jag har problem med sköldkörteln och hård på fötterna där du beskriver.

• Aimee68
    Anonym (123) skrev 2013-02-01 20:08:20 följande:
    Om jag fattar rätt så kan det var livmoder och äggstockar som ligger där.

Du har alldeles rättGlad haha jag min dummer kikade efter punkter ovanför knölen...  det verkar vara punkter för livmoder och äggstockar.
    http://www.alternativakademin.com/zonterapikarta/ Här ser man rätt tydligt tycker jag.
    Edvina skrev 2013-02-01 20:18:01 följande:
    Jag har problem med sköldkörteln och hård på fötterna där du beskriver.

Där ser man. Så himla intressant:) Jag måste verkligen kolla med läkaren om mina värden. Han blir säkert tjurig att jag ifrågasätter men nu undrar man faktiskt. Tack så mktSolig
Svar på tråden Nån med sköldkörtelproblem eller hjärntumör som har hård hud på stortån och lite nedanför?