• strumpan123

Någon med erfarenhet av katt med tumör på/under tungan?

Min katt kanske har en tumör under tungan sa veterinären om det inte är en infektion men hon trodde mer på en tumör.

Visste inte ens att det fanns en sån här sjukdom men efter att ha sökt lite på nätet har jag hittat lite historier om detta och det verkar ligga mellan åldern 12-14 på katter.
    Tudor är ca 13, vet inte exakt eftersom mina föräldrar skaffade honom.

Skulle vilja höra lite om någon har erfarenhet och hur det upptäcktes och om ni fick genomgå en antibiotikakur innan för att vara säkra på att det inte var infektion..m.m 

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av katt med tumör på/under tungan?
  • nemo1

Varför gjordes ingen röntgen? Låter som en väldigt oseriös veterinär, "antingen infektion eller tumör"??????Och om katten inte äter så ska den självklart läggas in med dropp. Jag blir så ledsen på oansvariga veterinärer och kattägare.

• strumpan123

Hon sa att dom röntgar inte tungan, men nu när jag läst på lite mer har jag sett folk som tagit vävnadsprover, men är det en tumör så går det ändå inte att ta bort för den sitter vid tungan.

Han äter, annars hade han ju självklart fått något mot det med.
    Han äter även fast det gör ont och är besvärligt, kanske inte äter normal mängd men han äter.

Tycker också det är konstigt att dom inte kunde veta helt säkert...kanske är svårt att se skillnad just i munnen på katter..och för att vara säker på att det inte är en infektion som går att bota så ger dom medicin först.

Hade helst vela ha svar på en gång för det gör ont att se sin älskling lida och behöva tvinga i medicin.
    Om han blir sämre eller om kuren inte fungerat efter 10 dagar ska han få somna in.

Om du menar att jag är oansvarig så kan du ge dig fan på att jag inte är det. Man slänger inte ur sig saker hur som helst..
    Jag fullkomligt älskar min katt! Har haft honom i halva mitt liv och han är helt underbar.
    Jag är helt knäckt över detta

• nemo1

Jag ber om ursäkt. Läste fel och läste nu att du tvångsmatar med medicin och inte maten. Låter tyvärr som ett sarkom och detta är obotligt.

• strumpan123

Ah okej ingen fara.

Han åt knappt på två dygn och när han inte kunde/ville äta godis längre kände jag att det var dags så nu har min älskling fått somna in och det gör så ont.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av katt med tumör på/under tungan?