• Tuvi

Hjälp jag moste få sova!!!

Hej jag är helt ny här, har dragit mig för att gå med. Men nu känns det som den ända möjligheten för att kanske få någon hjälp... Ok här kommer det.... Jag har en dotter på 1 år som vaknar varje timme!!!! Jag orkar inte mer!!!! Hon har haft en lång period från ca 4 mån till 8 mån då hon sov 3 timmar i sträck men sedan har hon burjat om från nyfödd stadiet.
    Jag ammar fortfarande och de sista månaderna har hon ammat ca 1 gång i timmen! Jag fick nog och bad min partner om hjälp för att skära ner på natt amningen .. 1 natten gick ok, 2dra gick bättre men sedan slog det bara bakut och nu är vi inne på 4 natten med ständigt upp vak o vrål o skrik, det är som om ju längre tiden går desto värre blir det. jag trodde det skulle bli bättre för varje natt.. Hur gör man? Gör jag fel??? Glad för all hjälp jag kan få bvc har inte sagt eller hjälpt ett skit.....

• Svar på tråden Hjälp jag moste få sova!!!
  • Venne

Hur går ni till väga nu? Lättare att komma med tips om man vet vad som inte funkar testat att erbjuda lite vatten i flaska? Samsover ni? 

• Suzén

Förutom amning, äter hon nån kvällsmål och på dagar? Får hon i sig tillräckligt m mat?
    Samsover ni? Kanske borde lära henne sova själv så hon inte bli störd?

• cina78

Jag hade också problem med för mycket amning på slutet. Då var min kille 10-11 månader och åt väldigt dåligt med annan mat. Han blev helt enkelt inte mätt och för att jag skulle få sova vande vi honom vid välling och han fick sova bredvid min man i sitt rum. På så sätt kunde vi vänja av honom med amningen på nätterna och jag fick sova. Sen tog det bara nån månad så slutade jag helt att amma. Om du vill fortsätta amma vet jag faktiskt inte hur du ska göra :)

• Tuvi

Tack för era svar.... Vi har försökt med att jag lägger på kvällen sedan är det min sambo som går in när hon vaknar, hon får amma 1 gång om natten eftersom hon är väldigt svår att få att äta och bvc sagt att jag inte ska sluta helt innan vi har fått igång hennes mat lust. (det med maten är ett annat problem hon har haft problem med nått virus och stundtals inte ätit alls). Vi försökte ha henne sovandes i egen säng och det gick bra de första 2 nätterna sedan blev det helt kaos och hon slutade helt sova både dag och natt om man inte ligger tätt tätt och håller om... Hon blev så osäker att vi inte orkade längre och gav upp...
    nu sover hon i vår säng igen och vi försöker hitta en lösning på problemet.... 

PS till det hela hör att hon är ett super mega energiskt och känsligt barn, när jag tycker att hon är lugn så tycker andra att hon har massa energi... 

• Venne

Jag hade låtit henne ligga i samma säng, varit där, hållt om och lugnat.. samtidigt som jag höll någorlunda mörkt och tyst och visade att det var sovdags. Hade nog tagit på en t-shirt eller något så inte mjölken fanns inom synhåll.  

• Mamma till bröderna bus

hej ts vet precis hur ni har det eller nästan iaf.. min yngsta är 1,5 år nu och vaknar mellan 4 ggr upp till 30 ggr varje natt. för oss är det dock inte amning som är problemet. rådet jag har är att  prata med bvc och be om remiss till barnläkare. vi sökte hjälp för ett år sedan tyvärr har vi inte kommit på varför min mini vaknar vi har legat inne på sjukhus flera nätter och gjort diverse undersökningar och tagit prover för att hitta felet som gör att han vaknar. nu senast igår natt tillbringade vi på sömnlabb där han sov och filmades med en massa elektroder på kroppen för att analysera hans sömn.. väntar spänt på det svaret... lycka till!

Svar på tråden Hjälp jag moste få sova!!!