• TigerLinn

vad hade ni skrivit på namnlapparna?

jag ska nu beställa namnlappar att sätta på min sons kläder till dagis starten.

men jag är kluven. hans äldre halvsyskon har likadana lappar med sina för och efternamn samt pappans telefon nr.

men jag vet inte vad som är smartast vår son ska bli storebror här i vår och syskonet kommer ärva hans kläder till stordel iaf ytterkläder m.m.

ska jag beställa lappar med bara efternamnet och telefon nr. vi har ett ovanligt efternamn så vi heter inte svensson eller andersson.          eller ska jag beställa med sonens hela namn för och efter namn och märka om dem när syskonet ska ha kläderna om 1
    - 1½ år??

vad är smartast? 

• Svar på tråden vad hade ni skrivit på namnlapparna?
  • mammatillnils

Jag märker med efternamn och telefonnummer, vi har också ovanligt efternamn. Orkar inte märka om ifall kläderna ska användas igen!

• Sommarlöv

Jag märker stora killens kläder med vårt efternamn som är ovanligt. Inget telefonnummer eftersom det är mest för personalens skull på förskolan som vi märker. Det försvinner väldigt sällan något för oss. Lilla killen kommer ärva en del av kläderna, så därför märket vi med efternamnet.

• Harmagedon

Märker med efternamn o telenr.Vi har också ett ovanligt efternamn. Känns bra nu när jag ser dessa drivor m kläder som sonen växt ur att jag inte behöver märka om dem.

• Frontline

Både jag och frugan har rätt så ovanliga efternamn vi med så vi märker med båda efternamnen inget telefonnummer behövs..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • pp08

Ytterkläderna/ kläderna som går i arv märks med efternamnet. Vanliga kläder, strumpor, underkläder med förnamnet eller initialerna. Är oftast bara för personalen (eller en förälder som hittar okänt plagg bland barnens kläder) som behöver se.

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • Run to the hills

Ovanligt efternamn på allt utom trosor kör vi med. Inget telefonnummer. Tycker sällan man tappar grejer på det sätter.

• TigerLinn

Tack alla jag tänkte ha nummret för jag kommer även beställa lappar som man kan fästa på termos vad. Vattenflaskor m.m

• CCA

Jag kör med första bokstaven i förnamnet + efternamnet. Detta beror på att båda mina tjejer börjar på J men kusinerna som går på samma förskola har samma efternamn men annan begynelse bokstav i förnamnet.

• TigerLinn
    CCA skrev 2013-02-02 14:54:23 följande:
    Jag kör med första bokstaven i förnamnet + efternamnet. Detta beror på att båda mina tjejer börjar på J men kusinerna som går på samma förskola har samma efternamn men annan begynelse bokstav i förnamnet.

Vi kommer inte döpa den kommande bebisen till ett namn på samma första bokstav som storebror. Så då kan jag lika gärna skriva hela namnet och märka om till nästa år.
  • LukasAlexander

Jag har killar som med ett års åldesskillnad som ofta delar på kläder. Jag har valt att ha namnlappar där jag skriver bådas förnamn. A&B och en rolig bild. Då spelar det ingen roll vem som har kläderna.

• Buster

Som förskolepersonal vet man ju vad storasyskonen heter,  tycker inte att föräldrar behöver märka om till småsyskon på kläder som går i arv. Lättare med syskons namn än bara initialer, kan ju finnas andra barn med samma.

• Emmis

Har ovanligt efternamn och namnat med för- och efternamn samt telefonnummer till stora. Kommer inte märka om till det mindre barnet. Just för att de har samma ovanliga efternamn. Att det står ett annat förnamn spelar ju ingen roll då?

Svar på tråden vad hade ni skrivit på namnlapparna?