• JECJ

Bröllopstält?

Hej!

Nu sitter vi och planerar bröllop! Vi har en bra budget men vi vill inte slösa pengar i onödan.

Jag vill gärna att vi har festen på vår egen gård. Miljön runt vår gård är oslagbar på våren och vi har nära till kyrka och vandrarhem. Jag har tittat lite på tält, ni vet såna stora med golv, och tyger i taket. Jag har sett att dom har paket med bord, stolar, dukar, klädsel, all porslin, kandelabrar, kristalkronor, gasolbrännare m.m. Dessa paket blir rätt så dyra för 100+ personer. Jag undrar om man kan tjäna på att hyra en vanlig lokal och alla tillbehör separat eller om man hyr ett vanligt tält och tillbehör separat....

Har någon här hyrt ett tältpaket eller hur har ni gjort om ni velat ha bröllopet på en äng?    

• Svar på tråden Bröllopstält?
  • Lajkie

Tror nog att du tjänar på att hyra tält separat faktiskt, om ni nu inte känner att ni måste ha kristallkronor i tältet så finns en hel del saker, porslin, dukar (lakan) att fynda på Ikea!

Oj vilken flashback jag fick nu... Jag gifte mig i maj förra året och den här tiden förra året var minst sagt kaotisk... Allt skulle klaffa med saker, kläder för oss och tre barn :-P
    Spännande och mysig tid!

• Lajkie

Vi hyrde en festlokal, det kostade 1500:- för 2 dygn.

Och vi hade serveringspersonal som skötte all ruljans kring mat/servering och allt. Kostar en extra krona men rekommenderas!

• Lajkie

Och jag, min dumma idiot, fick för mig att göra tårtorna själv (jag bakar mkt tårtor normalt sett). Men det var ingen hit att dekorera en fyrvåningstårta kl 12 på natten dagen före bröllopet, önskar att jag hade lyssnat på min make och beställt en istället!!

Svar på tråden Bröllopstält?