33 någon ålder att bli gravid eller är jag för gamal?
Jag har precis fyllt 33 år och vi har försökt i några månader nu utan resultat, är det så att jag har blivit för gamal för att bli gravid?
Jag har precis fyllt 33 år och vi har försökt i några månader nu utan resultat, är det så att jag har blivit för gamal för att bli gravid?
För gammal?? varför skulle du vara för gammal?? jag fick mitt 5:e barn när jag skulle fylla 33 år och jag vet flera bland mina vänner och bekanta som varit 40+ som skaffat barn.
Det tar i snitt 7 mån att bli gravid och upp till 1 år räknas som normal tid innan man lyckas.
Att ni bara haft försökt i några månader utan att lyckas visar inte på något alls.
har du mens? då kan du ju bli gravid, hur många månader har ni försökt? för oss tog det nästan 1 år innan jag fick plus
jag blev gravid med andra barnet när jag var 35. tyvärr slutade det inte så bra, riskerna ökar ju när man blir äldre. men de är ju ganska små.
Jag har mens och vi har försökt i 4 månader nu
35år, vad händer under din graviditet?
Jag är 36 och gravid med mitt tredje barn nu. Det tog 8 månader att bli gravid med denna så det kan ta lite tid. Och nej, du är inte för gammal.
Du är inte för gammal men det kan ta upp till ett år. Fick mitt första när jag var 32 och mitt andra två veckor innan jag fyllde 40. Ett missfall mellan de två.
Nej, du är absolut inte för gammal.
Jag blir 38 i sommar, jag och mannen försöker få till vårt första gemensamma... (Har varsitt barn sedan tidigare) Har försökt ett år och står i kö för IVF, i väntan på detta får jag pergotime trots att jag har egen ÄL. Vi är nu inne på andra försöket med pergo, om någon vecka får jag svar om vi lyckats då det är dags att ta ett gravtest.
Jag var 30 när jag fick min dotter.
Sååå, nää du är inte för gammal
Jag är 33 och hoppas att jag är gravid med mitt första nu. Har velat ha barn länge men inte träffat rätt förrän för 2 år sen. Ville vänta med att skaffa barn framtills nu eftersom jag ville bygga upp en bra och trygg relation med hans barn som är 5 resp 10 år gamla.
Det kan man faktiskt aldrig veta. En del blir för gamla vid 25 och andra blir lätt gravida vid 41. Om man tittar på hela populationer av kvinnor ser man att fertiliteten börjar sjunka vid 31 - 32 ganska ordentligt, men de flesta blir ändå gravida inom ett år.
Åtta månaders aktiva försök (dvs sex runt ägglossning) är genomsnittet för att bli gravid. Ett års väntan är normalt.
Så du har absolut statistiken på din sida! Lycka till, hoppas det tar sig snart!
/Tigern som fick första barnet vid 31 och andra vid 37 - nummer ett gick snabbt och nummer två tog nästan ett år att få till.