• agl

Ni med lite fylligare barn...

Vilken bilbarnstol (nummer 2) använder ni? 

Sonen är fyllig och lång, vi ska snart köpa bilbarnstol nummer 2, och har fastnat för Maxi-Cosi, mobi.
    Någon som har den, och ett stort barn? Eller vilken rekommenderar ni?  

• Svar på tråden Ni med lite fylligare barn...
  • Hallonmumsan

Vi har en maxi cosi och vår son fyller fyra nu och är 105 cm lång och 20 kg och han får fortfarande plats

• agl
    Hallonmumsan skrev 2013-02-01 10:08:40 följande:
    Vi har en maxi cosi och vår son fyller fyra nu och är 105 cm lång och 20 kg och han får fortfarande plats
    Får han plats bra med benen?  
  • agl
    Hallonmumsan skrev 2013-02-01 10:12:23 följande:
    Han har aldrig klagat i alla fall.
  • blubbblubb

Tänk på att den ska räcka i flera år.
     Vi har den stolen. Dottern var på väg att bli för lång för den när hon blev 4 år och hon är normalång. Hon är smal och jag upplevde den inte som speciellt generös med bredden. Jag har  lite svårt att tro att en mullig lång 3.5 årig barn med vinterläder får plats in den.
    Men ditt barns längd och vikt kan ju ändras väldigt mycket på åren fram till dess.  

• agl
    blubbblubb skrev 2013-02-01 10:15:29 följande:
    Tänk på att den ska räcka i flera år.
     Vi har den stolen. Dottern var på väg att bli för lång för den när hon blev 4 år och hon är normalång. Hon är smal och jag upplevde den inte som speciellt generös med bredden. Jag har  lite svårt att tro att en mullig lång 3.5 årig barn med vinterläder får plats in den.
    Men ditt barns längd och vikt kan ju ändras väldigt mycket på åren fram till dess.  

Hur liten/stor är din dotter?
    Vid 1års kontrollen i Augusti var han 81,5 cm lång och  vägde 12,705 gram. Han är ju helt klart längre och tyngre sedan då. 
  • Masken84

Vi har en maxi cosi till våran son han är 10 månader och 78 cm lång och väger 12 kg han sitter som en kung! Vi har haft stolen sen november och tycker att den är otroligt bra!

• agl
    Masken84 skrev 2013-02-01 10:30:08 följande:
    Vi har en maxi cosi till våran son han är 10 månader och 78 cm lång och väger 12 kg han sitter som en kung! Vi har haft stolen sen november och tycker att den är otroligt bra!
    Ungefär hur mycket utrymme har han kvar upptill? :)
  • blubbblubb
    agl skrev 2013-02-01 10:23:46 följande:
    Hur liten/stor är din dotter?
    Vid 1års kontrollen i Augusti var han 81,5 cm lång och  vägde 12,705 gram. Han är ju helt klart längre och tyngre sedan då. 
    104 cm när hon var 4 år kanske.  Hon vägde runt 15 kg.

Lillebror har den stolen nu. Han är 12 månader, 78 cm, väger 10,5 kg. Han sitter som någon skrev ovan jättebra i stolen nu som någon skrev ovan. Men jag har ingen aning om hur han sitter när han är 4 år.

Men det är ju ingen onormal varken längd eller vikt på din son, så jag rekomenderar att köpa stolen. I värsta fall kanske han behöver en ny om 2 år. Men det är ju ändå 2 år dit.   

• agl
    blubbblubb skrev 2013-02-01 11:05:36 följande:
    104 cm när hon var 4 år kanske.  Hon vägde runt 15 kg.

Lillebror har den stolen nu. Han är 12 månader, 78 cm, väger 10,5 kg. Han sitter som någon skrev ovan jättebra i stolen nu som någon skrev ovan. Men jag har ingen aning om hur han sitter när han är 4 år.

Men det är ju ingen onormal varken längd eller vikt på din son, så jag rekomenderar att köpa stolen. I värsta fall kanske han behöver en ny om 2 år. Men det är ju ändå 2 år dit.   

Okej okej, ska givetvis låta honom provsitta stolen innan vi bestämmer oss. 
    Och är det så att han växer ur den, så får man ta det då, det har jag och mannen redan pratat om :)  
Svar på tråden Ni med lite fylligare barn...