• Anonym

Hur märker man om nån blockat en på sms / telefon?!

Ja som rubruiken lyder: hur ärker man om någon blockerat en från att skicka sms eller ringa upp? Märker man det genom att sms inte går fram eller ser det ut som det skulle gå fram ändå? Undrar för att jag provade just skicka ett och det kom upp ett lås i högra hörnet som jag aldrig sett förr men det försvann lika snabbt. Jag kollade i sända objekt och där står det att det blivit sänt. Provae rina och signalerna hördes men inget svar.

Fick bara en känsla av att jag är blockad men hur vet man?   

• Svar på tråden Hur märker man om nån blockat en på sms / telefon?!
  • Tealhawk

Det kan du nog inte om du inte har tillgång till den mobil du tror blockerat dig. Och även om det är blockerat att skicka sms och ringa så behöver det ju inte vara personligt utan människan kanske har hett telefonen på flygplansläge eller något.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2013-02-01 13:25:50 följande:
    Det kan du nog inte om du inte har tillgång till den mobil du tror blockerat dig. Och även om det är blockerat att skicka sms och ringa så behöver det ju inte vara personligt utan människan kanske har hett telefonen på flygplansläge eller något.

Men borde man då inte se att meddelandet inte har skickats? Det står ju som skickat? Och om man ringer till en person som blockerat en - går signalerna ändå fram?

Jag menar inte at personen har sin mobil avstängd utan att personen blockat mig.  
  • Tealhawk

Det enklaste vore väl att fråga personen om den blockat dig? Liksom hur jobbig måste man inte vara innan någon faktiskt går och blockerar ens nummer? Annars kan du väl be en kompis blockera dig och sedan provar du ringa/smsa till den och ser vad som händer.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2013-02-01 13:34:24 följande:
    Det enklaste vore väl att fråga personen om den blockat dig? Liksom hur jobbig måste man inte vara innan någon faktiskt går och blockerar ens nummer? Annars kan du väl be en kompis blockera dig och sedan provar du ringa/smsa till den och ser vad som händer.

Det är ju inte så lätt att fråga när man inte får kontakt med personen.

Någon annan som vet? Hur blockerar man ett nummer så jag kan prova?   
  • Stålmamma

Jag blockerade en teleförsäljare på min mob här om dagen då stod det att min tele skulle skicka en upptaget ton direkt till det telefon nr om dom försökte ringa. men om det alltid är så eller om det är olika från telefon till telefon vet jag inte

• Anonym
    Stålmamma skrev 2013-02-01 13:42:15 följande:
    Jag blockerade en teleförsäljare på min mob här om dagen då stod det att min tele skulle skicka en upptaget ton direkt till det telefon nr om dom försökte ringa. men om det alltid är så eller om det är olika från telefon till telefon vet jag inte

Hur blockerar man då?
  • Stålmamma
    Anonym skrev 2013-02-01 13:47:36 följande:

Hur blockerar man då?
    när jag trycker på numret så kommer det fram massa typ spara i kontakter mm och även blockera detta nummer
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-01 13:37:38 följande:

Det är ju inte så lätt att fråga när man inte får kontakt med personen.

Någon annan som vet? Hur blockerar man ett nummer så jag kan prova?   
    Om du inte har kontakt med personen, varför ska du hålla på och ringa för?Han/hon kanske inte vill höra av dig?
  • Fia 28

Du får leveransrapport = levererad även om du är blockerad. Hur det låter när du ringer borde bero på telefontypen.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-01 14:11:06 följande:
    Om du inte har kontakt med personen, varför ska du hålla på och ringa för?Han/hon kanske inte vill höra av dig?

Vad vet du hur mycket jag ringer eller smsar? Har försökt få tag på personen några gånger under dagen. Men såg ett lås när jag skickade mitt sms....undrar därför om personen blockat mig. För jag har aldrig sett det innan, då jag skickat till denna person eller någon annan heller. Men det behöver ju inte betyda att det inte funnits där, bara att jag inte råkat se dig.
    Fia 28 skrev 2013-02-01 14:12:16 följande:

Du får leveransrapport = levererad även om du är blockerad. Hur det låter när du ringer borde bero på telefontypen.

Oj...då KAN det vara så med andra ord. Förvånad
Svar på tråden Hur märker man om nån blockat en på sms / telefon?!