• FreddieFisk

När är det ok att ta med spädbarn i affär?

Skulle verkligen behöva storhandla på ICA, men när är det "OKEJ" att ta med ett spädbarn ut i affärer?

• Svar på tråden När är det ok att ta med spädbarn i affär?
  • Duckan

Vår dotter har varit med oss överallt sen hon kom hem från BB. Hon låg nerbäddad i vagnen så det kändes inte som nåt risktagande för vår del.

• pluvdo

Min son var med i stan när han var fyra dagar gammal. Huruvida det var vist eller ej reflekterade jag inte över då. Allt gick bra i alla fall. Han fick inga sjukdomar eller så.

• hjertat

jag tar med mig vagnen överallt och har gjort det sedan vi kom hem från bb. se bara till att bebisen precis ätit innan du går så borde den kunna somna och vara lugn och inte stortjuta under din storhandling. håll bara lite extra koll nu i rs-tider att inte vara där det är störst folksamlingar och köer.

• Flickan och kråkan

Om jag bara hade haft ett barn så hade jag i RS-tider som detta inte tagit med mig spädbarn och storhandlat. Känns totalt onödigt. Lillebror föddes på våren och hade en 1,5-årig storebror så han var ute bland folk på ett helt annat sätt tidigt. 

• seandra82

det är väl bara att åka å handla vi åkte dagen efter vi kom  hem med våran dotter  te ica å handlade ,

• KimPossible

Vi har varit ute med barnen direkt från start. Både i vagn och sele, träffat folk och handlat precis som vanligt. Visserligen är de födda på sommaren, vi kanske ha de gjort annorlunda om de var födda på vintern, jag vet inte.

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Frontline

hmmm vadå ok man kan väl göra det när man sticker hem efter förlossningen redan om man vill..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cecese

Jag har tagit med mina till butiken samma dag vi kommit hem från bb typ. Med första och andra barnet var jag helt ensam så jag hade liksom inget annat val än att fara och handla samma dag. 

• Rocket Mania

Om du åker mitt på dagen och handlar brukar det ju inte vara så mycket folk. Att hålla sig borta från folksamlingar, småbarn och trånga bussar/tunnelbanor är bra (i den mån man kan naturligtvis, finns redan syskon hemma är det inte mycket man kan göra åt den saken).

En sak bara: lyssna INTE på folk som skriver hur de var i affären och minsann inte blev sjuka. Det är, för dig, helt ointressant. Det är de facto RS-tider nu och det är jättebra av dig att ta ansvar och tveka inför att vistas ute bland en massa folk. 

Svar på tråden När är det ok att ta med spädbarn i affär?