Fläskfilé i ugn - ett enkelt och gott recept önskas!
Tänkte göra fläskfilé i ugn med klyftpotatis.
Vill ha ett enkelt och gott recept
Är inte så hemma i köket så förklara gärna receptet ingående tack
Tänkte göra fläskfilé i ugn med klyftpotatis.
Vill ha ett enkelt och gott recept
Är inte så hemma i köket så förklara gärna receptet ingående tack
Här är ett gott tips från mig! Fläskfilé under italienskt täcke. Klicka på länken så har du fullständigt recept!
Fyll den med färskost ex. crème bon jour och linda bacon runt. 200 grader i ca 20 min mitt i ugnen, blir kanongott :)
baconlindad fläskfile i ugn
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/11/baconlindad-flaskfile-i-ugn-med.html
eller smördegsinbakad
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/10/smordegsinbakad-flaskytterfile-med.html
Sätt ugnen på 175 grader.
Salta o peppra med svartpeppar. Stek snabbt på båda sidor så köttet får färg. Lägg i en form eller plåt, strö över rosmarin o skicka in i ugnen tills köttet är som du vill ha det.
Riktigt gott o kan serveras med allt!
Man blir bara begränsad av sin fantasi.
Krydda den lite, släng in den i en stekpåse i ugnen med lite buljongsky, vitlök samt paprika.
Kör bara.
Enkelt är oftast väldigt gott. Dock är detta godast med kokt potatis eller hasselbackspotatis. Lägg fläskfilen i en smord form och blanda grädde ca 3-4 dl, soja efter smak ca 1/2 -1 dl och sambal olek 1-2 tsk beroende på styrkan ni vill ha. Inga kryddor på köttet utan häll bara blandningen över fläskfilen och in i ugnen ca en halvtimme. Behöver redas när det är färdigt. Låter kanske enkelt men det blir en grymt god sås och köttet smakar mums En av våra absoluta favoriter som även passar utmärkt till fläskkotlett och kyckling.
Skippa filé och ta karré i stället?