vad ska jag göra!
Vet varken ut eller in.Pappan till min son vägrar att skriva under papper för skolval. Jag och mina barn bor mer eller mindre hos min pojkvän men står fortfarande skrivna på vår gamla adress. alltså har jag kvar lägenheten. Saken är den att jag har skulder hos kronofogden och (vilka mitt ex har varit med och hjälpt till att skaffa. Jo jag har en utmätning så det dras pengar varje månad och jag betalar även av annat men det rör sig om en stor skuld.
Jag kan inte skriva mig hos min pojkvän just nu pga många olika orsaker. Nu vägrar pappa (trots att även han bor nära skolan som jag vill att pojken ska börja i i Augusit) att jag får sätta pojken i den skolan pga att jag inte står skriven där. Han väljer alltså att pojken ska gå i den dåliga skolan som ligger vid vårt gamla hem. Jag vägrar att låta pojken börja där.Pojken träffar pappa varannan helg.Han tänker bara skriva på för den skolan där vi står skrivna. Han gör detta bara för att kontrollera mig och det finns inget jag kan göra.
Familjerätten sa att det enda jag kan göra är att söka egen vårdnad om jag vill bestämma. Ska jag verkligen behöva söka egen vårdnad ( vilket jag e säker på är otroligt svårt) bara för att pappa vill sabba för oss?