• Anonym (=))

    Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill

    Ett av Sveriges mest hatade yrken.
    Jag vet att du inte vill att jag ska ringa till just dig men du kanske har något du vill prata med mig om ändå Flört

  • Svar på tråden Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill
  • Miss Blue

    Du får gärna ringa har både CallBlocker och vem ringde, så du kan försöka komma fram.

  • Anonym (=))
    Miss Blue skrev 2013-02-02 01:14:55 följande:
    Du får gärna ringa har både CallBlocker och vem ringde, så du kan försöka komma fram.
    Bra där, så gör man om man inte vill prata med oss ;-D
    diana86 skrev 2013-02-02 01:18:47 följande:
    Ni är fan terrorister, ibland ringer ni vid 20 på kvällen? Jag har små barn.
    Ja och ibland ringer vi klockan 8 på morgonen till personer som jobbar natt.
    Vi sitter inte med erat dags schema framför oss, det vi har är era personuppgifter och telefonnummer. Vi vet inte vilka som föredrar att vi ringer vid 21 o vi vet inte vilka som måste sova vid 13 för att världen går under annars.
    De allra flesta verkar föredra att bli uppringda mellan 17.00- 21.30 tidigare så är de på arbetet och senare så vill de göra kväll.
    Ni med småbarn som inte klarar av att mamma/pappa pratar i telefon i tre minuter är tyvär så pass få att vi inte kan anpassa oss till er
     
  • Jovial73

    Under många år larvade jag mig med alla telefonförsäljare som ringde till mig. När jag hade tid kunde jag prata med säljare i typ 15 minuter för att sedan avsluta med att säga att jag inte är intresserad av att köpa något så fort säljaren försökte komma till ett avslut.

    Numera ringer det aldrig några säljare Glad 

    Beror det på att jag har blivit registrerad som en jobbig person som bara upptar er tid utan att någonsin köpa något?

    Ja, jag inser att sådana som jag kan anses som extremt jobbiga Oskyldig Och det får jag passa på och be om ursäkt för. Solig

  • Anonym (=))
    idiblon yes skrev 2013-02-02 01:37:55 följande:
    Tycker du att det är acceptabelt att detta arbete ens existerar?
    Det tycker jag absolut, tro det eller ej, men många uppskattar oss och nu förtiden så finns det så smarta saker som tex NIX så man kan välja alldeles själv om man vill ha med oss att göra :)
    Jovial73 skrev 2013-02-02 01:39:18 följande:

    Under många år larvade jag mig med alla telefonförsäljare som ringde till mig. När jag hade tid kunde jag prata med säljare i typ 15 minuter för att sedan avsluta med att säga att jag inte är intresserad av att köpa något så fort säljaren försökte komma till ett avslut.

    Numera ringer det aldrig några säljare Glad 

    Beror det på att jag har blivit registrerad som en jobbig person som bara upptar er tid utan att någonsin köpa något?

    Ja, jag inser att sådana som jag kan anses som extremt jobbiga Oskyldig Och det får jag passa på och be om ursäkt för. Solig


    Haha nej absolut inte, kunder som dig är de vi älskar mest, att sitta o prata med någon i en kvart som sen plötsligt vänder och säger nej är en utmaning som vi tycker om, vi vill bli så pass övertygande att vi lyckas fånga in även såna som dig. 
    När kunden drygar sig jätte uppenbart och tex börjar läsa upp ett recept på levergryta i telefonen samtidigt som man försöker sälja så blir det bara ännu roligare
     
  • imorgon
    Anonym (=)) skrev 2013-02-02 01:49:37 följande:
    Det tycker jag absolut, tro det eller ej, men många uppskattar oss och nu förtiden så finns det så smarta saker som tex NIX så man kan välja alldeles själv om man vill ha med oss att göra :)

    Haha nej absolut inte, kunder som dig är de vi älskar mest, att sitta o prata med någon i en kvart som sen plötsligt vänder och säger nej är en utmaning som vi tycker om, vi vill bli så pass övertygande att vi lyckas fånga in även såna som dig. 
    När kunden drygar sig jätte uppenbart och tex börjar läsa upp ett recept på levergryta i telefonen samtidigt som man försöker sälja så blir det bara ännu roligare
     
    Ja men det är då väl själve fan att man ska behöva nixa för att slippa oönskat sällskap (eller att bli väckt, eller störd, eller förbannad, eller idiotförklarad). Som att vara tvungen att låsa dörren en extra gång för att ni inte ska bryta er in, liksom.
  • Anonym (=))
    idiblon yes skrev 2013-02-02 01:57:36 följande:
    Ja men det är då väl själve fan att man ska behöva nixa för att slippa oönskat sällskap (eller att bli väckt, eller störd, eller förbannad, eller idiotförklarad). Som att vara tvungen att låsa dörren en extra gång för att ni inte ska bryta er in, liksom.
    Nej men som att sätta en "ingen reklam tack" skylt på brevlådan eller byta kanal på tvn i pauserna Flört
    Väcker vi dig ber vi om ursäkt, stör vi dig så är det bara att förklara att du är upptagen så tar vi det (vissa behöver den förklaringen två tre ggr eftersom dom tror att det är jätte lätt att sälja till en smått irriterad och stressad kund) blir du förbannad kanske du bör tygla ditt humör? och idiotförklarad ska du absolut inte behöva bli, blir du det så har du råkat ut för en riktigt korkad försäljare
  • imorgon
    Anonym (=)) skrev 2013-02-02 02:03:29 följande:
    Nej men som att sätta en "ingen reklam tack" skylt på brevlådan eller byta kanal på tvn i pauserna Flört
    Väcker vi dig ber vi om ursäkt, stör vi dig så är det bara att förklara att du är upptagen så tar vi det (vissa behöver den förklaringen två tre ggr eftersom dom tror att det är jätte lätt att sälja till en smått irriterad och stressad kund) blir du förbannad kanske du bör tygla ditt humör? och idiotförklarad ska du absolut inte behöva bli, blir du det så har du råkat ut för en riktigt korkad försäljare
    Ja men det är bra! Då kan jag välja att INTE följa din dygnsrytm och väcka dig mitt i natten, eller när du precis har somnat trots att du kanske har sömnproblem och inte kan somna om? Vet du hur det känns att bli störd då? Vill du uppge ditt privata nummer så att man kan ringa upp när det passar?
Svar på tråden Jag är jobbar som telefonförsäljare. Fråga mig vad du vill