• e89

Dåligt samvete...

Hej! Jag blev klar med mina studier i decmeber och hade sådan tur att få ett vikariat på 8 månader från och med 1 januari...Jag och min kille hade redan innan skolan var slut börjat planera barn nummer två och vips efter en vecka på vikariatet fick jag ett plus!!! :) Självklart överlyckliga men samtidigt har jag dåligt samvete för att berätta på jobbet och för chefen...att så snart behöva vara mammaledig känns jobbigt och jag är rädd för att de ska tycka illa om mig och att jag nekas fast anställning (Har stora chanser att få det och hade säkerligen fått det om jag inte varit gravid). Ge tips på hur jag ska tänka och berätta för jobbet för att lätta mitt samvete snälla :)

• Svar på tråden Dåligt samvete...
  • Aimee68

Grattis! Härligt med ett syskon till ert barn. Alltså, förstår din känsla att det är lite pinsamt att komma och berätta denna nyheten då du nyss börjat. Men de förstår säkert och du kommer ju faktiskt att jobba ett par månader eller hur? Har du ett jobb där du kommer få havandeskapspenning? Annars kommer du ju jobba nästan hela tiden ditt vikariat är. Gillar de dig så vill de säkert ha dig tillbaka. Lycka till{#emotions_dlg.flower}

• e89
    Aimee68 skrev 2013-02-02 16:16:33 följande:
    Grattis! Härligt med ett syskon till ert barn. Alltså, förstår din känsla att det är lite pinsamt att komma och berätta denna nyheten då du nyss börjat. Men de förstår säkert och du kommer ju faktiskt att jobba ett par månader eller hur? Har du ett jobb där du kommer få havandeskapspenning? Annars kommer du ju jobba nästan hela tiden ditt vikariat är. Gillar de dig så vill de säkert ha dig tillbaka. Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Jag jobbar inom vården så jag får havandeskapspenning men mitt vik går ut en månad innan bf så för mig är det ganska lagom, egentligen borde de ju inte "tycka dåligt" om det eftersom jag jobbar klart mitt vik om jag skrivit på? Grejen är bara att det ryktas om fast jobb och att jag evetuellt får det men det dröjer kanske till efter jag berättat om graviditeten och jag tror säkert de sätter någon annan på det då fast de har en annan anledning till varför jag inte får det? Men egentligen vem vill vara kvar där ISÅFALL? om de inte ger mig fast för att jag ska vara mammaledig ett par månader på alla år jag kan stanna sen...?
Svar på tråden Dåligt samvete...