• Anonym

Hur blir man sams efter man storbråkat? :(

När ni haft ett stort bråk med er partner, och äcklas nästan lite av varandras bråk-sidor kommer fram, och sen känns det som att allt man nu ser om varann är runt ett negativt ljus.

Hur blir man sams igen? Det var hans fel men båda är skyldiga i bråket. Annars älskar vi varann och bråkar inte om småsaker.

Hur fixar man detta? Glömma det och låtsas som inget när man ses igen eller prata ut? Känns som vi pratat nog...

Vad gör ni för att känna varmhet och kärlek för er partner efter ett stort hemskt bråk?

• Svar på tråden Hur blir man sams efter man storbråkat? :(
  • Farbror frej

Käkar en pizza och har hårt försonings sex.
    Sen är allt som vanligt:) 

• Anonym

Vi bråkar sällan, men när vi väl gör det är det rejält.. Vi ignorerar vems fel det är, båda säger förlåt och sen pussas och kramas vi, och myser i soffan istället =) och då är det lätt att i en snäll ton prata om varför man bråkade som man gjorde.
    Men man ska aldrig peka finger och säga "det är ditt fel"

• hannis

Vi kramas, pratar ut om vad som hänt och hur det skall undvikas i framtiden, jag brukar gråta en skvätt och sen är allt som vanligt. 

• Anonym

Jag själv kan ha ganska svårt att släppa taget om ett bråk, vill gärna känna att vi löst det som går att lösa och att acceptera att vissa saker tycker vi olika om. Att ha förståelse för den andres åsikt. Jag skulle inte kunna låtsas som ingenting, bara för att vi skulle bli sams. Däremot tycker jag att man kan släppa taget om bråket tills båda parter har lugnat ner sig och kanske fått lite distans till hela situationen. Då tycker jag att det är lättare att reda upp bråket.

Men det beror ju på vad bråket handlar om, småsaker släpper man ju lättare än större saker.  

Svar på tråden Hur blir man sams efter man storbråkat? :(