• Anonym

    Betalningsanmärkning + Beställa på faktura på nätet?

    Har några betalningsanmärkningar, vilket gör så att jag inte kan ta på faktura.

    Min äldsta dotter fyller år om ca en vecka och får min lön inte förren om 2 v. Vet att det finns flera sidor på nätet som man kan ta på faktura utan kreditkontroll.  (Jag betalar självklart allting då jag får lönen)

    Känner bara till Bonprix,  och shopping4net som inte kollar kreditkontroll.

    Har ni tips på fler sidor? t ex kläder 

  • Svar på tråden Betalningsanmärkning + Beställa på faktura på nätet?
  • Anonym

    [quote=68643447][quote-nick]Anonym skrev 2013-02-02 15:42:08 följande:[/quote-nick] Har några betalningsanmärkningar, vilket gör så att jag inte kan ta på faktura. Min äldsta dotter fyller år om ca en vecka och får min lön inte förren om 2 v. Vet att det finns flera sidor på nätet som man kan ta på faktura utan kreditkontroll.  (Jag betalar självklart allting då jag får lönen) Känner bara till Bonprix,  och shopping4net som inte kollar kreditkontroll. Har ni tips på fler sidor? t ex kläder 


    [/ Dom kollar väl kredit? Annars är det nog rätt kört
  • 75an

    Det är rätt många personer som satt i system att lura ehandlare genom att köpa mot faktura och sedan inte betala. Därför är det ovanligt att ehandlare erbjuder faktura utan att göra kreditkoll. Har en ehandlare blivit lurad en gång eller två så börjar den göra kreditkoll på alla.

    Finns det ingen som du kan låna pengar av? 

  • KaSaM

    Finns nog ingen som inte gör kreditkoll när du beställer på faktura.

  • Mars12

    Börja ta ansvar för din ekonomi istället? Om inte för din skull så för ditt barn...

  • MAC02

    Har handlat på www.bonprix.se och www.hm.se trots betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden.
    På HM har dom en gräns på 3000:- men på Bonprix vet jag inte. Handlade för 7000:- där och det blev godkänt. Detta är nu betalt. :)

  • Anonym (Milfhunter)

    Det kommer tyvärr inte att funka då du inte klarat av att betala tidigare.
    Men du visste ju att din dotter fyllde år varför la du inte undan pengar förra månaden?

  • Anonym (spargrisen)

    Jag fick några betalningsanmärkningar här om året pga administrativt strul så jag aldrig fick min a-kassa i tid när jag var mellan två jobb. På en kort tid fick jag några anmärkningar för utebliven CSN och tv-licens. Statliga skulder är "hårdare" för dom driver det alltid till KF utan att ge sig. Men jag misskötte aldrig min ekonomi medvetet så jag hade aldrig skyhöga skulder pga massa onödiga köp eller lån. 

    Nu efter 3 år är nästan alla bet,anmärkningar strukna har 1 kvar som snart försvinner och helt plötsligt fick jag köpa på H&M på faktura men ej på avbetalning. H&M är rätt schyssta för de sa nej till kredit men för lägre belopp (jag beställde för under 600kr) så fick jag köpa mot faktura så jag inte behöver betala förrän jag fått hem och provat kläderna vilket jag tycker är en fördel annars får man vänta så länge på pengar i retur. 

    Även bokus.se skickade en beställning mot faktura. Många företag gör ju en förenklad kreditprövning automatiskt och jag tor det hjälpte mig att min status på UC nu är "medel". Även om jag har haft vikariat och inte så hög inkomst så har jag ändå haft en årsinkomst över 120,000 vilket många har som gräns och som sagt en gammal anmärkning och helt anmärkningsfri de senaste 2 åren och 8 mån. 

    Så visst går det men har man taskig ekonomi rent allmänt och man har skulder så låt bli att köp på faktura! Jag testade faktura nu för det är smidigt när man behöver något mitt i månaden och väntar på nästa lön men jag kommer samtidigt kunna betala av fakturorna direkt om jag vill. Kan man inte det så är det bättre att låta bli för skulle man missa 2 betalningar krävs man ofta på hela beloppet. 

  • Anonymherre

    Vart kan man idag 2017 beställa på faktura trots skulder hos kronofogden. Sidor som är nyligen testade söker jag, inte såna som funkade för nåt år sen. Inget "byta sidor" osv.

Svar på tråden Betalningsanmärkning + Beställa på faktura på nätet?