• Vouge2

    Landstingens slutsats: Inga fler barn i Norrland!!!

    Med enkel huvudräkning så måste det ju vara så!! I norrland så har du minst IVF försök, Lägsta BMI och Lägsta tillåtna ålder. Samtidigt som sterilisering av kvinnor tillhör det billigaste. 
    Slutsats: Dyrt och svårt att skaffa barn, Lätt och billigt att avveckla fertiliteten...

    Är målet att sakta men säkert urbanisera Sverige och utrota möjlig inavel...............
    Näää försök gärna få mig förstå....???? 

  • Svar på tråden Landstingens slutsats: Inga fler barn i Norrland!!!
  • Lilla fjunet

    Usch ja, jag tycker det är så orättvist att det ska vara olika hur många IVF försök man får. Det borde ju vara samma i hela sverige!!!

  • sommarbarn88

    Jo tyvärr e de ju så. Men tycker flera stycken av oss som gått igenom detta kan ta å skriva ett brev till han å få till ett möte Med han å landstingspolitiker så de blir nån skillnad!

  • Yrja M

    Ja, det här är ju inget nytt problem Vi hade ju "norrlandsuppropet" för nåt år sedan då vi mailade alla politiker och det va även inslag på tv: www.familjeliv.se/forum/thread/61681725-kampa-for-battre-ivf-vard-i-norrland/2

    Tyvärr tar allt väldigt lång tid men jag tror det går åt rätt håll nu. Det är väl på gång nu ett förslag/rekommendation från SKL om lika villkor över hela landet om jag förstått det rätt?

  • Pommac

    Jag hade också hoppats på en förändring snart! Jag kämpar och kämpar med min vikt för att få göra ett gratisförsök i Umeå. Just nu fem kilo kvar! Har gått ner 16 kg! Har bmi 32-33 nåt idag. Blir arg när jag läser om folk som har bmi 35 och får göra ivf! Varför får inte jag?

  • sommarbarn88

    Pommac: jag hade flera kilos övervikt nät jag gjorde min ivf... fattar inte att de skiljer sig så mycke... verkar ju helt bero på vilken läkare man träffar. Sjukt system

Svar på tråden Landstingens slutsats: Inga fler barn i Norrland!!!