• Anonym (Stinky)

Någon som vet vad detta underlivsbesvär kan vara?

Jag har ett problem med att jag känner av en dålig lukt vid toabesök, när jag bara kissar. Det luktar lixom illa men inte lika starkt som vid bakteriell vaginos tex, och det är inte flytningarna som luktar illa. Jag kan tycka att detta kommer och går men det är pinsamt för jag tror att andra som går på toa efter mig kan känna av lukten inne på toa även om den inte är så stark.

Jag är ganska säker på att det inte är bakteriell vaginos, har haft det innan och det luktar starkt och fruktansvärt illa om man jämför med detta. Svamp är det nog inte heller då jag haft det massa gånger också och har ingen annan symptom på det just nu.

Jag sökte för detta problemet för ett år sedan typ och då fick jag ingen hjälp och gynekologen kände ingen lukt och sa att är det bakteriell vaginos så slår det nästan honom i ansiktet när han ska undersöka. Jag är dock säker på att det är något som luktar även om det bara är lite.

Vad kan dert vara? Någon som känner igen detta? Jag tycker det är så himla pinsamt och undrar om jag luktar illa även vid sex....

• Svar på tråden Någon som vet vad detta underlivsbesvär kan vara?
  • Anonym

Är det urinen som luktar så kan det bero på vad du ätit.

• Anonym (Stinky)

Jag vet inte om det är urinen, men det luktar ju lite år det "ruttna" hållet lixom...
    Nått speciellt man äter som sätter lukt?

• Anonym

BV kan ha en väldigt diskret lukt. Jag har haft rejäla BV som luktat jättestarkt, men sen har jag även haft en diffus skum lukt som gyn inte känt av och därför sagt att det inte var BV. Jag gav inte med mig utan krävde att de tog en bakterieodling, och det visade sig att jag faktiskt hade BV trots allt.

• Anonym

Dricker du tillräckligt med vatten då? prova med det annars kanske.
    Det är ju lite svårt att gissa om din gynekolog inte ens visste men jag hoppas att det ordnar upp sig för dig =) 

• Anonym (Stinky)

Har aldrig haft UVI men har inga problem med kisseriet för övrigt så har svårt att tro att det är det, i och med att detta har kommit och gått rätt mycket. Har ju en behandling för BV hemma så kanske kan testa den, och se om det blir bättre. Brukar dock få svamp som ett brev på posten när jag avslutar den behandlingen så slipper gärna.
    Testa att drick mycket skadar ju inte att testa, dock tycker jag inte att det är just "stark urin" det luktar utan bara illa..

• Anonym (Stinky)
    Anonym skrev 2013-02-02 22:46:01 följande:
    BV kan ha en väldigt diskret lukt. Jag har haft rejäla BV som luktat jättestarkt, men sen har jag även haft en diffus skum lukt som gyn inte känt av och därför sagt att det inte var BV. Jag gav inte med mig utan krävde att de tog en bakterieodling, och det visade sig att jag faktiskt hade BV trots allt.
    Sen uktar just flytningarna bra och ser bra ut. För BV är väl just flytningarna som luktar? Mina blev även vattniga o konsistensen blev konstig. Mina är jättebra
  • Anonym
    Anonym (Stinky) skrev 2013-02-02 22:53:54 följande:
    Sen uktar just flytningarna bra och ser bra ut. För BV är väl just flytningarna som luktar? Mina blev även vattniga o konsistensen blev konstig. Mina är jättebra
    På mig blir det ingen skillnad på flytningarna, och det är inte alltid som jag upplever att lukten sitter i flytningarna utan ibland kan jag tycka att det kommer från körtlarna, dvs mellan inre och yttre blygdläpparna. Dvs man luktar "smutsigt" och otvättat fastän man nyss duschat.
Svar på tråden Någon som vet vad detta underlivsbesvär kan vara?