• Anonym (Barnfri)

Någon som testat Menskoll mobilapp som preventivmedelsmetod?

Jag undrar om någon här testat appen Menskoll (betalversionen) som naturlig preventivmedelsmetod?

Jag vet att det står i appen att den INTE ska användas som preventivmedelsmetod men andra preventivmedelsmetoder fungerar inte för mig. Och man verkar ju kunna använda appen som en P-dator, man kan kartlägga mensen, kroppstemperaturen och slidsekretet.

Jag tänkte försöka kombinera metoden med ägglossningstest under den kritiska tiden (jag vet att inte det heller rekommenderas som preventivmedelsmetod), "säkra perioder" och avbrutet samlag.

• Svar på tråden Någon som testat Menskoll mobilapp som preventivmedelsmetod?
  • zbaby

Yepp, gjorde det ett halvår innan vi tänkte om och istället används den för att bli gravida vilket funkade super. Dock måste du nog ha en stabil cykel för att kunna lite lite på den..

• Anonym (Barnfri)

Tack för svaret!

Jag har inte stabil cykel men jag tänker att mäta temp och kontrollera sekret förhoppningsvis kan ge bra hintar.

• Anonym

Här är en mycke bättre P-dator (kostar visserliggen mycke mer än en app, men är mycket säkrare.
    Frugan har använt den i ca 3 år. Dom första 2,5 åren som preventivmedel och sedan ca 3 månader som barnplanerare. Vi har den som heter BabyComp, http://www.naturafemme.se/.

• Anonym (Barnfri)
    Anonym skrev 2013-02-06 23:08:15 följande:
    Här är en mycke bättre P-dator (kostar visserliggen mycke mer än en app, men är mycket säkrare.
    Frugan har använt den i ca 3 år. Dom första 2,5 åren som preventivmedel och sedan ca 3 månader som barnplanerare. Vi har den som heter BabyComp, www.naturafemme.se/.
    Tack för tipset!
  • Anonym

Nej men använder den för att se när jag har ägglossning. Testat i 2 månader men ägglossningen kommer inte när den ska komma enligt appen .förra månaden 2 dagar senare denna månaden 3 dagar tidigare . Så bra preventivmedel nja! Dock gratis versionen !

Svar på tråden Någon som testat Menskoll mobilapp som preventivmedelsmetod?