• Anonym (Orolig)

Ont i huvudet när jag ställer mig upp

När jag är förskyld/sjuk får jag en dunkande huvudvärk på båda sidorna av huvudet, nästan alldeles vid tinningarna. Den varar bara en kort stund men är ganska så intensiv att jag måste hålla i huvudet för att det ska kännas bättre. Har haft så i alla år jag kan minnas men eftersom jag just nu befinner mig i någon slags hypokondri period blir jag orolig. Finns det någon här som känner igen sig eller har en aning om vad det kan bero på?

• Svar på tråden Ont i huvudet när jag ställer mig upp
  • Linda Gr

Om det kommer när du ställer dig upp kan det vara blodbrist. Jag fick det ibland när jag hade mens men sen jag började äta järntabletter har det försvunnit.

• Anonym (bih)

Du känner av bihålorna?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (bih) skrev 2013-02-03 01:19:48 följande:
    Du känner av bihålorna?

Jag vet inte? Är det bihålorna? Har varit jätte orolig för hjärnhinneinflammation iom att jag också är väldigt stel i nacken (kan dock sätta hakan i bröstet utan problem) smt haft lite lite feber från och till. Detta har jag haft i några dagar, huvudvärken kom nu ikväll.
  • Muffins i magen

Jag har alltid haft så och när jag var gravid senast sa var barnmorskan att det berodde på jag har lågt blodtryck. Jag har tex aldrig kunnat vara med på Friskis-pass där man hoppar ner och upp och överallt och ingenstans, pga huvudvärken som följer.

• Anonym

Kan vara: blodbrist,bihålor, eller blodtrycket..Ring vårdguiden eller vårdcentralen och fråga. Lycka till

Svar på tråden Ont i huvudet när jag ställer mig upp