• Anonym (?)

Sex i förhållandet efter att förälskelsefasen är över...

Hur upplever ni skiftet i sexlivet efter förälskelsefasen har börjat tacka för sig? Går det ständigt utför med sexlivet efter förälskelsefasen eller har ni perioder då sexlivet är bra ibland även efteråt? Jag skall inte hymla med det, just nu är jag i den här fasen och känner större lust att ha sex med okända tjejer än min flickvän men samtidigt vill jag absolut inte lämna. Jag älskar henne. Hur är det för er? Kan ni ge mig lite hopp eller är jag kanske någon som inte skall vara i fasta förhållanden?

• Svar på tråden Sex i förhållandet efter att förälskelsefasen är över...
  • Anonym (Kovalevsky)

Det kommer nytändningar lite då och då, men man måste ge varandra tid, ta på varandra, massage är bra t ex.
    Det biologiska syfett med förälskelsen är normalt uppfyllt efter 12 månader så förälskelsefasen upphör då.

Beröring mellan människor (eller mellan mäniska och djur) frisätter hormonet oxytocin och stärker banden mellan oss.

I en relation där man slutat ta på varandra är det nog ofta kört.

• Anonym

Vi har varit tillsammans i 6 år och har fortfarande bra sex liv, båda vet vad den andra tycker om och vad vi tänder på. Tycker det blir bättre och bättre, sen visst det blir ju inte sex flera gånger om dagen och gulli gull hela tiden men några gånger i veckan, sen får man inte glömma bort att smeka och ta på varandra spontant på dagarna och pussas. Sen beror det väl på hur den andra är, jag älskar att ge oral sex på min Sambo och jag kommer varje gång vi har sex, är man med en partner som inte bryr sig om att den andra ska komma då tröttnar man och inte vill ha sex el ge oral sex tillbaka..

Svar på tråden Sex i förhållandet efter att förälskelsefasen är över...