• Anonym (tuttfia)

Vad har jag för BH-storlek???

Har ett så drygt problem!
    C-kupor får jag "dubbeltuttar" av och D-kupor känns för stora. De blir att "stå ut" längst upp. Det ser inte klokt ut om man har lösa t-shirtar över.

Använder mest Lindex egna märke. Är de konstiga i storleken, eller vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Vad har jag för BH-storlek???
  • Anonym

När du handlar bh be personalen om hjälp 

• Anonym
    Anonym (tuttfia) skrev 2013-02-03 10:27:05 följande:
    Har ett så drygt problem!
    C-kupor får jag "dubbeltuttar" av och D-kupor känns för stora. De blir att "stå ut" längst upp. Det ser inte klokt ut om man har lösa t-shirtar över.

Använder mest Lindex egna märke. Är de konstiga i storleken, eller vad gör jag för fel??
    vad har du för mått runt om? 75, 80  etc?
    Har du tex 80 C och det blir dubbeltuttar, kan du prova85 C, kupan blir per automatik lite större när du går upp en omkrets storlek. Men fråga i en underklädesbutik vilken storlek du har, dom vet precis hur dom ska mäta för att få fram rätt storlek.
  • Olympia

Gå till en riktig underklädesaffär och be personalen om hjälp.
    Vilken storlek du ska ha beror både på omkretsen under bysten och bröstens storlek. 

• mrsStatham

Varför har du inte bett någon på lindex om hjälp?

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham
    Olympia skrev 2013-02-03 11:00:31 följande:
    Gå till en riktig underklädesaffär och be personalen om hjälp.
    Vilken storlek du ska ha beror både på omkretsen under bysten och bröstens storlek. 
    Och BHn's modell. Den är också ganska viktig för vilken storlek man ska ha.
    Bara två saker är oändliga
  • Ungmamma01

Rekommenderar change underklädesbutik! Den enda butiken som faktiskt kan bh storlekar.

• viseversa

Tycker inte det är det minsta konstigt att man inte ber om hjälp. Alla vill inte ha en främmande människa i provrummet när man prövar bh.

Svar på tråden Vad har jag för BH-storlek???