• Anonym

Nytt jobb imorgon - Är så himla nervös :(

Har gått en utbildning på 4 år - Imorgon är dagen då jag ska börja jobba på riktigt.
    Är så nervös för att jag inte ska få in allt nytt och att jag kommer göra dem besvikna. Det är mycket som ingår i jobbet som vi knappt har fått lära oss under utbildningen, så det är ett helt främmande område. Är rädd att jag inte kommer in i det och att dom ångrar sig att det var mig dom anställde. Sedan ska jag följa med en annan person hela första veckan och jag avskyr sånt. Känner mig så ivägen och tafatt :(

Sedan ett annat, kanske jävligt konstigt, problem.
    Jag hatar att äta lunch med nya människor!! Vet inte varför, men har varit så under en längre tid. Det är inte förrän jag är "en i gänget" som jag vågar äta bland folk.

Ja, jag fattar att jag låter helt bakom, men det här är problem och rädslor jag aldrig berättat för någon..

Vill vara duktig och jag vill lära mig jobbet snabbt då dom faktiskt räknar med det.
    Känner sån press.. :(

Hur brukar ni som varit nervösa inför nytt jobb tänka? Behöver pepp och råd känner jag!           

• Svar på tråden Nytt jobb imorgon - Är så himla nervös :(
  • YummyMami

Alla med lite arbetslivserfarenhet vet att utbildning och erfarenhet är inte samma sak, för det mesta är man helt bakom och upp och ner i början trots gedigen utbildning. Så att tro att du ska kunna allt bara så där är bara... dumt..

Det där med maten, jag tror det är vanligt. Hur du ska lösa det är ju en fråga. Gå ut och ät boka inte med någon. För du kan väl äta i restaurang ensam? Eller? 

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym
    YummyMami skrev 2013-02-03 10:45:21 följande:
    Alla med lite arbetslivserfarenhet vet att utbildning och erfarenhet är inte samma sak, för det mesta är man helt bakom och upp och ner i början trots gedigen utbildning. Så att tro att du ska kunna allt bara så där är bara... dumt..

Det där med maten, jag tror det är vanligt. Hur du ska lösa det är ju en fråga. Gå ut och ät boka inte med någon. För du kan väl äta i restaurang ensam? Eller? 

Tack för att du tar dig tid att svara!

Nej det är ju inte samma sak, men därför blir jag ju också så rädd när min nya chef säger "Du är ju ung, så vi hoppas du är snabblärd!" ... Är en sån som vill visa mig duktig och är väldigt nervös av mig även fast folk aldrig skulle TRO att jag är det.

Det med maten vet jag inte alls hur jag ska lösa.. har bara lunch 30 minuter och antar att jag ska gå och äta med hon som jag går med. Men om hon har andra planer, ja, då blir det svårt.. Finns som inget matställe i närheten.
    Men jag får lösa det på något sätt.. Eller hungra ihjäl ;)     
  • YummyMami
    Anonym skrev 2013-02-03 10:51:01 följande:

Tack för att du tar dig tid att svara!

Nej det är ju inte samma sak, men därför blir jag ju också så rädd när min nya chef säger "Du är ju ung, så vi hoppas du är snabblärd!" ... Är en sån som vill visa mig duktig och är väldigt nervös av mig även fast folk aldrig skulle TRO att jag är det.

Det med maten vet jag inte alls hur jag ska lösa.. har bara lunch 30 minuter och antar att jag ska gå och äta med hon som jag går med. Men om hon har andra planer, ja, då blir det svårt.. Finns som inget matställe i närheten.
    Men jag får lösa det på något sätt.. Eller hungra ihjäl ;)     
    Haha! Ha något lättätet men energirikt med dig!
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • vitatiger

Man kan bara göra sitt bästa. Jag är säker på att det kommer gå bra. Jag började ett nytt jobb i höstas och jag ska inte sticka under stolen med att det inte var tufft, det var det, för det tar ju tid att komma in i nya rutiner, lära känna arbetsplats och kollegor, men det släpper efter ett tag... Lycka till!

Svar på tråden Nytt jobb imorgon - Är så himla nervös :(