• Anonym (majsan)

Har någon varit i egypten och inte fått magsjuka?

Verkar som om alla drabbats där. Ska åka dit i maj. Har dock besökt Thailand x 6 utan problem, är det något skilt i egypten man verkligen skall hålla sig från att äta. I thailand har vi ätit allt vi velat ha, både mat i gatustånd, glass, salladsdressingar osv.

• Svar på tråden Har någon varit i egypten och inte fått magsjuka?
  • Nyfiken gul

det som är smutsigast i Egypten är deras pengar.  Ha alltid handsprit i handväskan och sprita händerna så fort du hanterar deras pengar.  Det är det folk blir sjuka av. 

vattnet är otjänligt så använd bara det vatten du får på hotellrummet - Aldrig is i någon drink och borsta inte ens tänderna i vattenkranen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tirem

Ja, vi var på Gorgonia Beach, Marsa Alam och vi klarade oss utan att bli sjuka... Vad jag vet blev ingen magsjuka på hotellet den veckan vi var där!

• Majsan70

Intressant..vi åker till Egypten i morgon faktiskt.
    Min bror har varit där gånger flera o alltid klarat sig o så även resten av hans familj. Vi har packat ner handsprit och även tvättservetter med samma funktion. Superbra att ha i handväskan o använda flitigt.

• MoonFlight

Va i Marsa Alam en vecka (2 vux, 1 barn 9 mån) och klarade oss utan magsjuka. Var lite orolig i början men det gick jättebra och klarade oss utan problem vilket var skönt.

• Anonym

Har också varit i Marsa Alam och blev inte sjuk.

• msmalin

Vi var hela familjen. 6 st. Ingen blev sjuk. Åt och drack allt utom kranvatten. Hade handsprit som vi använde så fort vi rört pengarna.

• tungmetall

Ät absolut inte glass! Och om ni har buffe på hotellet, tänk på vad ni äter där. Ungefär hälften av alla svenskar på vårt hotell i sharm el sheik blev magsjuka och enligt personalen var det vanligt!

• Anonym

Min pappa har varit där två gånger å aldrig blivit sjuk.

• Elli47

Jadå, vi har varit där hela familjen och ingen av oss blev sjuk. Vi tvättade händerna flitigt och använde handsprit och vi åt och drack det vi ville ha.

Svar på tråden Har någon varit i egypten och inte fått magsjuka?