• luundgren

sjukskriven, värdelös?!

Blä, känner mig totalt värdelös och överdriven! 
    jag väntar andra barnet, och är i vecka 22.
    Har REDAN fått foglossning och har smärtsamma sammandragningar..
    Jag har ganska tungt jobb, jobbar som tankbilschaufför, och lyfter slangar på ca 30 kg i axelhöjd. Sitter på arslet ganska långa stunder också och klättrar i stegar 3-4 m upp på tankar.

Nu känner jag att det är för mycke, har en 1 åring här hemma man ska kånka  å bära å passa upp då man kommer hem.      Jag känner mig så jäkla värdelös! :(

Är de vanligt att sjukskriva sig så här tidigt i graviditeten?
    Jag fick inte såna här besvär med första föränn i vecka 27-30 och blev då sjukskriven. Känns aldeles för tidigt, och att folk ska uppfatta mig som lat. Typ..

blä,,   

• Svar på tråden sjukskriven, värdelös?!
  • sasso78

Det är nog inte alls ovanligt att bli sjukskriven i v.22 som i ditt fall och det låter ju verkligen som du skulle behöva det.   Du är inte alls lat, herregud du har ett tungt jobb och väntar barn!   Sen vet du väl att du kan söka graviditetspenning men det är först from v.32.

• Rebecca Rydberg

Nä du... du är inte ensam. Är 25 år, alltid varit frisk i övrigt förutom att ryggen varit i lite sämre skick....älskar mitt jobb, hatar att sitta stilla.. blev gravid och fick foglossningar redan i V. 10 <----- (!!!!) 

Sen  2 veckor senare knakade allt ihop, diskförskjutningar, ischias, foglossningar, nedsatt känsel v. ben, nervkläm, diskbråck....går att fortsätta då listan bara blivit längre ju längre in i graviditeten man kommit,
    Har alltså varit sjukskriven och i princip orörlig sen V.12. är i vecka 35 nu.  Detta är ju inget man räknar med eller rår över.
    Känn dig inte värdelös! Din kropp behöver ta det lugnare denna graviditet så gör det, drabbar ju barnet om du går sönder... sen förstår jag verkligen hur fruktansvärt det är att vara sjukskriven...detta är första gången i mitt liv då jag är det och jag hatar det... vill inget hellre än att gå tillbaks till jobbet, träffa folk och låta det hända lite mer i tillvaron... men ibland får man stå sitt kast, hoppas på att bli frisk så fort som möjligt och komma tillbaks till arbetet starkare än förut... det är min önskan iallafall. 

Svar på tråden sjukskriven, värdelös?!