• linaochliten

    vilken hjälp får ni?

    Jag och min sambo är oförklarligt barnlösa och har hittils fått pergotime och insemination två gånger. Båda gångerna har misslyckats, fick mens nu i fredags efter försök två. Jag vet inte vad vi ska gå vidare nu, om vi ska försöka med samma igen eller med något annat. Vad har ni andra som är oförklarligt barnlösa fått för hjälp? Har ni lyckats och hur länge har ni försökt?

  • Svar på tråden vilken hjälp får ni?
  • mumwannaB

    Vi fick remiss direkt till ivf men valde ändå att prova en insemination först. Tyvärr har vi fortfarande inte lyckats efter totalt 4 års försök. Startade med våra behandlingar 2011.

  • Zinfandel

    För det första så ska du inte lägga för mycket vikt vid "oförklarligt barnlös", det finns alltid en förklaring - om man tar sig tid & råd att finna den. För det andra så råder jag dig att spara dyrbar tid genom att lämna insemination och gå vidare till IVF. Spara tid, känslor & energi - ett steg närmare bebis, vänta inte!!

  • linaochliten
    Zinfandel skrev 2013-02-03 22:04:58 följande:
    För det första så ska du inte lägga för mycket vikt vid "oförklarligt barnlös", det finns alltid en förklaring - om man tar sig tid & råd att finna den. För det andra så råder jag dig att spara dyrbar tid genom att lämna insemination och gå vidare till IVF. Spara tid, känslor & energi - ett steg närmare bebis, vänta inte!!
     Jag ska försöka få göra IVF redan nu, men sist jag var där sa läkaren att han inte tyckte att vi skulle göra det förrens vi har varit barnlösa i två år.  Vet iofs om det var vad han tyckte eller om det var sådana regler.
    Men jag känner själv att jag skulle vilja gå vidare till IVF nu...
  • mumwannaB
    linaochliten skrev 2013-02-05 09:24:07 följande:
    Hur många försök har ni gjort med ivf? Hoppas du blir gravid snart!
    Vi har gjort 2 färskförsök och 3 frysförsök.
    Tack o lycka till du med!
  • Fru Lila

    Gjort en utredning och efter det två misslyckade IVF. Dessa två försök ingick i landstinget.
    Också ofrivilligt barnlösa.

  • linaochliten
    Fru Lila skrev 2013-02-05 10:00:55 följande:
    Gjort en utredning och efter det två misslyckade IVF. Dessa två försök ingick i landstinget.
    Också ofrivilligt barnlösa.
    Hur går du vidare nu då? Betalar ni ivf själva?
    Vad tråkigt att ni inte lyckades på de försöken ni fick genom landstinget...

Svar på tråden vilken hjälp får ni?